Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D70S, prisvärd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sebee

Aktiv medlem
Hejsan, har nu fått tag på en säljare av en Nikon D70S och undrar om det är prisvärt med 4000:- för en sådan?

Den är cirka 9 månader gammal och det har tagits ungefär 1000 kort med den. Orginal objektiv sitter på och väska, 1gb minneskort, batteriladdare mm. följer med.

ps, det var en d70 (S!) ds.

Mvh Sebastian

Det låter rimligt. Ungefär vad jag funderade på att sälja min D70s + 18-70 för. Funderade på att sätta priset någonstans mellan 3500:- och 4000:-

Paketet kostade (har jag för mig) nytt juli 2005 ca 11000:-

Men jag behåller nog min som reserv/extra kamera ett tag till ...

okej fint, lyckats pruta ner den till 3500:- nu oxå! =) Då är det iaf inget dåligt köp om vi säger så?

Edit; Kom på det, är det antiskak i orginal-objektivet? Eller är man helt utan det nu?

mvh sebastian

Senast ändrad:
okej, tack för bra svar! ska kolla upp den saken.. ska man gå ner i pris ännu mer om det är utan? Nån som har en aning vad typ ett 18-200 objektiv med VR kostar? Begagnat går bra..

Nej tror inte att du kan gå ner mer bara för att det saknar VR. Ett nytt 18-200mm VR kostar 6795kr på scandinavian photo. Det borde följa med ett 18-70 så då kanske det kan vara värt att överväga ett 70-300 VR istället. Kostar typ lika mycket men det beror lite på vad man vill göra med kameran. 18-200 är mycket bra om man vill ha ett objektiv som alltid funkar och om man itne tycker vill byta optik hela tiden. Om man däremot känner att man behöver lite längre optik kan 70-300 vara intresant.

förstår.. måste tillägga att jag skrev fel (menade 55-200 eller likande), tack för svar! det där med 70-300 lät intressant,ska kolla närmre på det. =)

fel fel fel fel... nu blev det krångligt, hoppas det inte räknas som bump nu =/

Det blev lite fel som sagt, skrev 18-200 men menade 55-200. Anyway så har jag krånglat till det o förstår inte mkt av det här med objektiven längre (av det lilla jag kunde)!

Kollade på skandinavian o dom hade AF 70-300 Macro Super (ligger på teleobjektiv) för 1400:-

Antar att det är utan antiskak när det är så billigt men är det ett zoomobjektiv? Det står macro, så jag blir lite fundersam..

Letar alltså efter ett zoomobjektiv som kan passa utöver 18-70 som sitter orginal! Kan nån snäll människa rädda mej och visa vad som blir rätt?

mvh Sebastian, hoppas det inte blev för krångligt nu!

Ja det är ett zoom som man kan fota makro med om man vill. Zoom makro kombinationen brukar vara sådär i kvalite.

okej, tack då vet jag! Kanske återkommer med frågor ang d70s så småningom =)

tack för alla svar.

mvh Sebastian

hey, har lite frågor till ang D70S..

1. Jag skulle behöva en "extern" blixt, jag har inte så stor koll, men jag är ute efter en som man kan ta av från kameran och ha lite var som. Mao en trådlös blixt som man kan ha 2 meter från kameran som ex. - Vad kostar den billigaste modellen och vart får man tag på dom? Begagnat funkar fint!

2. Fjärrutlösare - behöver man bara en fjärrkontroll för 200-250:- eller måste man ha antenn o grejjer till som kostar över 1000 spänn ihop?

mvh sebastian

ANNONS