Annons

Nikon D700 med teknisk fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Monte66

Medlem
Hej.

Har en väldigt fin Nikon D700 sedan en tid tillbaka men undrar varför jag vid samma motiv direkt efter varandra tagna exponeringar, ex 3 st, får olika resultat beträffande ljusinsläpp. Kameran har jag satt i ett stativ och varit noga med att ej rubba vid avtrycket. Ändå får jag olika resultat på mina exponeringar, ett ljust, ett mörkt och ett sas normalt. Inte skall jag väl behöva ta 3 kort varje gång för att få ett som är ok.
Tittar jag på info menyn så står där : P , ISO-AUT BKT WB AUTO mm
Som ni förstår är jag enbart en glad amatör och pensionär.
Tack på förhand om någon kan svara på denna min gåta.
Werner

Du har kameran inställd på gaffling, med inställning att ta tre bilder med lite olika exponeringar.
Kolla i menyn på e5 och e6 eller i din manual angående exponering: gaffling. Finns en massa inställningar här för din kamera

Du har kameran inställd på gaffling, med inställning att ta tre bilder med lite olika exponeringar.
Kolla i menyn på e5 och e6 eller i din manual angående exponering: gaffling. Finns en massa inställningar här för din kamera

oj, tack så mycket, skall försöka klura ut detta. Vet inte varför jag har fått till det med gaffling men har väl lyckats ändra någon grund inställning av misstag. Tyvärr har jag endast den engelska manual boken men har laddat hem den svenska via nätet.
mvh
Werner

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar