Annons

Nikon D70: vertikalt grepp

Produkter
(logga in för att koppla)
Ebay och den polska siten är samma. Den amerikanska ser likadan ut men att handla innom EU är ju enklare äm från USA.. Dessutom billigare

180 $ = 1405
105 Euro = 982

Källa: www.forex.se

Säkert billigare frakt oxå samt att tull och moms är ju med i priset från polen ,men från USA skall detta läggas på..
 
Är det någon som vet om greppen kommer att saluföras i Sverige framöver?

Någon som har testat dem?
 
Jag har beställt ett grepp från Foto-Tip.pl förde över pengarna i torsdags så vi får hoppas det skickas snart samt det inte är ett bluff företag..

Meddelar mer när jag fått grejorna eller känner när jag känner mig lurad...
 
Det är bara att hålla med. Jag hade helst handlat inom Sverige dock men är det någon som tipsar om ett bra ställe där allt flyter på som det ska så kan jag nog inte hålla mig.

Det skall bli intressant att höra vad Bo har att säga efter sina första tester.
 
Staffan, det låter alldeles underbart, är helt klart intresserad av ett sånt :) Anmäla intresse = Lägga till ett i kundvagn och "köpa"?
Även om ni inte tycker det är tillräckligt bra för att ta hem flera och sälja, finns det möjlighet tror du att köpa ett via er på nåt vis ändå? Har inget kreditkort eller dylikt för att handla mot USA men är ruggigt sugen på ett batterigrep pga jag har rätt stora händer och vill ha bättre grepp :)
 
Orky skrev:
Staffan, det låter alldeles underbart, är helt klart intresserad av ett sånt :) Anmäla intresse = Lägga till ett i kundvagn och "köpa"?
Ja, precis. Men vi kommer inte att ta in det, ens på beställning om vi inte anser det tillräckligt bra.
 
Beställningen ftån foto-tip.pl har fått status Sent (2005-07-20), 5-10 dagar säger dom som lev tid...... *** VÄNTAR ***
 
Senast ändrad:
har köpt greppet från harbotrnics....tyckte det verkade bäst av dom jag hittade.. kameran blir helt anorlunda ...sjukt mycket skönare att hålla i
.. byggde även om min kamera så att man kan få samma funktion som den vanliga avtryckaren..

fast delta grepet ser riktigt stabilt ut...fråga e ifall den kommer kännas för plastig???
 
Mikael är det mycke piller att bygga om kameran så avtryckaren fungerar? man vill ju inte sabba hela kameran bara för ett vert:p
 
Om det är mycket pill undrar jag också.

Det är ju sjukt värdelöst om man ska behöva använda den optiska fibern.. =/
 
nej det e det inte fast man skall nog inte vara helt färsk vad det gäller elektronik. och lödning.
Det man igentligen gör e att man lossar nästan alla lock på kameran . löder dit tre kablar , lotsar runt dom till sidan sätter dit en kontakt...

tog mig drygt en timme att göra detta ingrepp och kostade typ 20 spänn lr nåt

fast man måste ha en fin lödkolv och inte vara helt rookie på att löda..

förklarar gärna lite mer om ni vill bygga om era kammeror själva

Blå Himmel
 
MaGaNoHa skrev:
har köpt greppet från harbotrnics....tyckte det verkade bäst av dom jag hittade.. kameran blir helt anorlunda ...

Vad betalade du för rubbet, om man får fråga? Grepp, "jumpe-cable" (om du köpte den eller gjorde den själv?), frakt och annat... 1 500 cirka eller?

Kan man med någorlunda ok kunskaper löda dit kontakt själv är ju Harbortronics grepp ett inte helt ointressant grepp.
 
Dr. Rosenqvist....Jag tycker du skall vara försöksperson på att bygga om din kamera :)))
Går det bra för dig så skall jag prova åxå. Synd att man inte bor i USA för då hade jag skickat in min på ombyggnad direkt, man är ju inte direkt sugen på att skicka den dit.

Det är ju helt klart ett intressant projekt detta. Är som alla andra intresserad av priset och hur mycket pill det är. Man måste väl ta bort batteri luckan eller trycks den in i batterigreppet??? Skulle ju sitta fint med en riktig "trådutlösare", synd bara att det står "Canon" på den hihihi..

Undrar just vad dom skulle säga på nikon om man måste lämmna in kameran på reparation nån gång???
/Jonas
 
Bara betterigreppet tycks ju inte vara allt för dyrt, om man antar att det landar på 1 400 kronor. Ombyggnaden däremot på 1 200 (plus att skicka eländet till staterna) är ju lite väl saftigt. Men kul att se att någon har pillat ihop det själv - vore kul att höra hur det gått till! Och 30 USD för en lite mini-tele-mini-tele-sladd var ju lite dyrt också förstås.

Ang batteriluckan så plockas den bort med ett enkelt handgrepp (vinklas i 45° och dras ut). Lätt som en plätt.

Ang garanti och sånt så ryker ju allt det dit pepparn växer om man börjar greja med såna här saker på kameran, men det är ju faktiskt återställbart också, så behöver man lämna in kameran får man väl "reverse:a" kopplingen. Kanske. Eller?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.