Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon D70 + Sigma 600mm
- Trådstartare uncle
- Start datum
Carl Hellman
Aktiv medlem
bara den har af är det väl bara att köra på och vara lycklig över att man får motsv. 900mm.
eon
Aktiv medlem
Till detta har jag en intressant breddning av frågan.
600mm är ju som objektiv väldigt tungt.
Kan man bära omkring på en D70 med ett så tungt objektiv monterat utan att bajonetten slits loss från kamerahuset?
Jag tycker att det känns mycket osäkert att hänga 6kg i én bajonett som är fastskruvad i ett plasthus.
Var går gränsen för hur mycket plastkamerorna kan bära tyngd?
Det går förvisso att bära objektivet i rem och låta huset bara följa med, men då har man ingen rem till de lättare objektiven.
/Erik
600mm är ju som objektiv väldigt tungt.
Kan man bära omkring på en D70 med ett så tungt objektiv monterat utan att bajonetten slits loss från kamerahuset?
Jag tycker att det känns mycket osäkert att hänga 6kg i én bajonett som är fastskruvad i ett plasthus.
Var går gränsen för hur mycket plastkamerorna kan bära tyngd?
Det går förvisso att bära objektivet i rem och låta huset bara följa med, men då har man ingen rem till de lättare objektiven.
/Erik
fredrik_hedman
Aktiv medlem
eon skrev:
/Erik
Själv håller jag i gluggen så fort det är lite längre tele.. Så det ska väl inte vara några problem..