Annons

Nikon D60 med 6 megapixel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Grape74

Medlem
Hej

Jag försöker förtvivlat få tag i en begagnad Nikon D60 via blocket,Trdera m.fl. Hittade en där idag men säljaren påstår att den har 6 megapixel? Är det någon tidig variant eller? Har inte D60 normalt sett 10,2 Megapixel?

Jag kanske kan passa på att fråga vad ett lämpligt pris för en Nikon d60 bör vara? Om den nu har med standard 18-55mm objektiv och är i bra skick? OM jag inte missuppfattat det helt så har de slutat tillverka modellen?

/Pi

Ja eftersom en D3000+18-55 (uppföljaren till D60) kostar 4500 kr splitter ny så är ju allt över 3000 ett extremt överpris.

Tänk på att kameran förlorar jättemycket i värde så fort den tagits ur kartongen. Är den knappt använd skulle jag kunna tänka mig att ge 2800kr för den.

Och nej, D60 har 10 megapixel. Annars är det en D40.

Jag försöker förtvivlat få tag i en begagnad Nikon D60 via blocket,Trdera m.fl. Hittade en där idag men säljaren påstår att den har 6 megapixel? Är det någon tidig variant eller? Har inte D60 normalt sett 10,2 Megapixel?
Låter konstigt -- men kanske en sammanblandning: även Canon hade en kamera som hette D60. Den lanserades 2002 och hade just 6 megapixel.

Tack så mycket för svaren!

Jag misstänkte att han måste ha misstagit sig. men när jag frågade så hävdade han fortfarande att han hade en D60 och den hade 6 megapixel. Men han får nog titta igen på sin kamera och se om det ens är en Nikon...

//PI

Jag tycker priserna som man ser på nikons före detta instegsmodeller d40/40x/d60 är helt uppåt väggarna,

Dessa var dom enklaste och billigaste av alla dslr då det begav sig särskillt d40 och såldes förmodligen rekordmånga.

d40kit billigaste dslr:en ever? 2990:- när dom gick ur sortimentet.

kollar man motsvarnade hos andra tillverkare canon eos 300d/350d ,sony A100/A200 olympus och pentax är dom generellt mycket billigare beg.

50% på lägsta nypriset när dom fasades ut är max, sedan kan det bara bli billigare beroende på skicket, anser jag är rimligt på kamerahus/kit glugg.

Jag tycker priserna som man ser på nikons före detta instegsmodeller d40/40x/d60 är helt uppåt väggarna,

Dessa var dom enklaste och billigaste av alla dslr då det begav sig särskillt d40 och såldes förmodligen rekordmånga.

d40kit billigaste dslr:en ever? 2990:- när dom gick ur sortimentet.

kollar man motsvarnade hos andra tillverkare canon eos 300d/350d ,sony A100/A200 olympus och pentax är dom generellt mycket billigare beg.

50% på lägsta nypriset när dom fasades ut är max, sedan kan det bara bli billigare beroende på skicket, anser jag är rimligt på kamerahus/kit glugg.

Ett par bekanta köpte D40kit på MediaMarkt för 2795kr i slutspurten.

/K

I tråden "hur tänker folk på blocket" borde alla dessa D40/60 med hutlösa priser läggas in,för dom passar ju bra in där !

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto