Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D60 eller Sony A200

Produkter
(logga in för att koppla)

Christelle

Medlem
Har kommit fram till att det förmodligen blir en Nikon D60 eller eller en Sony A200 som blir min första systemkamera. Jag undrar bara vilken av dessa två ni tycker är bäst? Jag har hittat två paket: Sony A200 med 2 objektiv, DT 18 - 70 mm och SAL-75300 75-300 mm, 4990 kr
Nikon D60 med 2 objektiv 18-55 och ett zoomobjektiv (hörde inte riktigt vad det var för objektiv, antar att det är deras standrard zoomobjektiv), väska och minneskort, 6490 kr.

Vilken av dessa paket är bäst? Vilka objektiv är bäst(vilka ger bäst bilder)? Vilken kamera är bäst för nybörjare?
Vlket paket hade ni valt och varför?
 
Om du ska köpa Nikon så se till att köpa objektiven som har VR (bildstabilisator). Sonykameran har inbyggd stabilisator varför stabilisator i objektiven inte behövs.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.