Annons

Nikon D3000 Problem

Produkter
(logga in för att koppla)

NorrkopingD3000

Aktiv medlem
Hej!

Har under gårdagen och idag försökt hitta ett sätt att koppla ihop min Nikon D3000 samt min dator för att kunna ta bilder och spara dem direkt på datorn. Alltså ett sorts "Camera Control Pro", har kollat på det programmet men det är visst inte kompatibelt till D3000.

Någon som har något tips på program (Mac), samt när jag försöker koppla in kameran i datorn så känner den inte av den alls utan kameran beter sig vanligt. Datorn känner inte av något alls.

Tacksam för svar..

/Jerry
 
Antar att du har Snow Leopard?

Det hittar tyvärr inte nyare kameror alls, inte ens som masslagringsenhet av någon korkad anledning (jo, jag är lite sur på dem för det).

Däremot testade en kompis samma sak som du och det visade sig att med en äldre mac fanns ett program som kunde ta bilder redan installerat, men jag minns inte vilket program det var. Tyvärr kunde det bara ta bilder, inte ställa in slutare/bländare och grejer från datorn.

Hade du haft en annan kamera skulle jag rekommendera Sofortbild, gratis och med en massa inställningar! Det går t.ex. att göra nästan obegränsade intervallfoton och att ta gafflade bilder och göra HDR-bilder direkt i programmet. Tyvärr verkar det som att D3000 inte går att styra fullt ut från en dator eller något.
 
Har inte testat just D3000, men D3, D200 och D70 fungerar bra med Apertures "tethering". Programmet är i första hand en kompetent råkonverterare och kan testas i 30 dagar.
 
Har inte testat just D3000, men D3, D200 och D70 fungerar bra med Apertures "tethering". Programmet är i första hand en kompetent råkonverterare och kan testas i 30 dagar.

Tack, har ägt aperture ett tag, men aldrig kollat menyerna längst upp!
Min andra fråga var om man kan få dem att sparas på både datorn och minneskortet, viket dem gjorde!!

Tack så mycket igen!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.