Annons

Nikon D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Om det där inte är fejk så har D200 ingen inbyggd blixt. Det är ju en god nyhet som i så fall kanske gör att den har lite bättre sökare.

Men trist med inbyggt vertikalgrepp.
 
har för mig läsarna på DP-review forumet avfärdade denna sida som fake för ett tag sen,
har inte nån aning själv, men har inte hört så mycket om nån D200
 
Tittar man närmare på den ser ju underdelen ut som en färglagd S3. Överdelen är väl en vanlig D2h. Så det är nog fejk.
 
En kamera som inte är tänkt som någon renodlad proffskamera, utan en kamera i mellanskiktet lär ju inte ha inbyggt vertikalgrepp och avsaknad av inbyggd blixt. Fast det är kanske inget som säger att D200 skulle vara en uppföljare till D100 även om det låter logiskt. Men i vilket skikt skulle man placera denna när sedan D2X kommer ut på marknaden?
 
Se på S3, den går för 23 loppor, har inbyggt grepp, firewire och inbyggd blixt. Så vilket skikt den riktar sig mot vet jag inte.
 
Damocles skrev:
Se på S3, den går för 23 loppor, har inbyggt grepp, firewire och inbyggd blixt. Så vilket skikt den riktar sig mot vet jag inte.

Tror inte äns fuji vet vad dom skall göra med den!?

Hmm tycker oxå det ser ut som en fejk, många saker som är störande, den billiga väljarratten från d100 är kvar tex o en massa annat.

Man kan drömma om att d200 eller vad den nu heter skulle vara en digital F6*amen*
Men som sagt, dröm, som kommer förbli en dröm
 
Jag tror nog att det kommer nån ny kamera i februari, men inte den här. En digital f100 skulle inte va fel!
 
en digital F100 (eller F6) skulle vara en dröm...hoppas att det blir verklighet:)
När ska man börja vänta sig rykten med mer substans i egentligen? D2x kunde man ju läsa om några dagar före den skulle presenteras så om några veckor borde det väl börja komma trådar som berättar om hur kameran är men de kan inte säga vem som sagt det...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.