Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D200 tillsammans med Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Har läst lite om att vissa sigmagluggar krånglar med d200?
Jag har fått erbjudande om en nikon D200 + det objektivet från en affär (då jag känner ägaren) för 23 000kr splirrans nya. Låter ju som ett kanonerbjudande tycker jag, då jag behöver en ny zoom och en ny kamera =)

Det måste väl vara bästa valet av zoomglugg i den prisklassen?

Men det är inga problem mellan dessa produkter?

Mvh
Markus

sukram skrev:
Har läst lite om att vissa sigmagluggar krånglar med d200?
Jag har fått erbjudande om en nikon D200 + det objektivet från en affär (då jag känner ägaren) för 23 000kr splirrans nya. Låter ju som ett kanonerbjudande tycker jag, då jag behöver en ny zoom och en ny kamera =)

Det måste väl vara bästa valet av zoomglugg i den prisklassen?

Men det är inga problem mellan dessa produkter?

Mvh
Markus

Är väl bara den separata "AF-on"-knappen som inte fungerar med sigmaobjektiv? ...och det lär ju lösa sig med en justering/omchippning av objektivet.

Re: Re: Nikon D200 tillsammans med Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG?

Trracer skrev:
Är väl bara den separata "AF-on"-knappen som inte fungerar med sigmaobjektiv? ...och det lär ju lösa sig med en justering/omchippning av objektivet.

Jag vet inte vad det är som krånglar, så det är därför jag försöker få lite ljus i det hela =) Man vill ju inte handla om dom inte teamar bra ihop.

Det är bara AF-knappen på baksidan (en ny funktion på Nikon D-200) som i nuläge inte fungerar.AF fungerar normalt via avtryckatren.Gå in på Sigmas hemsida och läs under News:

http://www.sigmaphoto.com/

Jag har varit i kontakt med importören i Finland eftersom jag just beställt ett Sigma 500mm.Felet kommer att åtgärdas (kostnadsfritt) så fort man får uppgraderingarna.
AF-knappfunktionen tror jag att knappast komer att användas så nåt problem är det verkligen inte.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto