Annons

Nikon D200 - batteri tappar strøm när kameran inte er i bruk

Produkter
(logga in för att koppla)

stroemme

Medlem
Har nettopp kjøpt en nyere brukt Nikon D200 og er kjempefornøyd.
Levetiden for batteriet har vært diskutert i det uendelige og er egentlig ikke noe problem siden jeg alltid har hatt reservebatteri til mine kameraer.
Ser likevel at batteriet lades ut betydelig raskere enn jeg er vant til selv når det ikke er i bruk, med batteriet innsatt i kameraet. Innbiller meg å ha sett noe om dette på forumet, men finner ikke noe ved søk. Noen som har erfaring med fenomenet.

Jag får vid normal fotografering ca 300 bilder/laddning. Normal fotografering tycker jag är att man tar några bilder en dag och låter kameran stå några dagar och sedan tar några till osv.

Om jag fotograferar mycket i ett svep och tömmer batteriet vid ett tillfälle blir batteritiden betydligt bättre, ca 600 bilder/laddning.

Detta tyder på att kameran drar ganska mycket ström även när den inte används. Som jag förstått det är det så det är med Nikon D200.

Jag ser det så här: Köp ett extra batteri och ha det alltid med dig, laddat, så bör det inte vara några problem. Många är väl de som lämnat sina kameror till Nikon för service och fått dem tillbaka utan åtgärd.
Nikon D200 drar mycket ström!

/Jon - väldigt nöjd D200-ägare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar