ANNONS
Annons

Nikon Coolpix

Produkter
(logga in för att koppla)

fhjulfor

Medlem
Hejsan alla foto intresserade.

Jag söker som bäst febrilt efter priser och tester för att hjälpa mig att bestämma vilken digitalkamera jag ska köpa och varifrån. Plötsligt snubblade jag in på denna utmärkta sida och märkte till min stora förvåning att här finns ju den kunskapsbank jag letat efter och dessutom på svenska :)

De kameror som jag fastnat för är alla av märket Nikon coolpix
De 3 utvalda är 775, 2100, 3100

Orsaken till att jag är mest intresserade av just Nikon är deras utformning = bra grepp, relativt hållbara batterier och .... jaaa Nikon är ju NIKON.

Jag rör mig mycket i naturen och vill ha en kamera som tar bra utebilder, som har batterier som håller och som är lätt och behändig att ta med.

Har någon praktiska erfarenheter av någon av dessa 3 kameror? Jag kollade igenom forumet och hittade inte så värst mycket info om Nikon coolpix...

Snälla hjälp mig någon!

Har precis köpt en Nikon CP 2100

Fastnade för 2100:an för alla små finneser.
Och för att den nästan uteslutande fått bra recensioner.

Jag rekomenderar att du köper till ett extra minne på 128 mb och 4 extra batterier, så att man inte blir stående utan "soppa" i kameran, mitt i naturern :)

För en väldigt utförlig test/recension rekomenderar jag denna sida:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP2100/CP21A.HTM

Lycka till i ditt kameraval!

Nikon är Nikon...njaaaaa jag har en coolpix 5000 och jag tycker den tar sämre bilder än en gammal olympus camedia 1400xl på 1,4 Mpix.
Framför allt är det vitbalansen, kass blixtmätning,svårbekriplig meny,ömtåligt objektiv,seg fokus som stör mig.Jag tror INTE du ska bry dig om märket på kameran utan fakta kolla gärna upp olika kameror på köpa-recensioner här på fotosidan .
MVH Niclas

Senast ändrad:
Detta är kanske något för dig Olympus Digitalkamera Camedia C-350
det verkar vara mycket kamera för pengarna....:=)

Jag har en 4500 och den roooockar... den äger på makrobilder, bra kvalitet, bra zoom, bra funktioner. Jag är supernöjd helt enkelt. Och Nikon har ju ett rykte att ha superbra kvalitet på sina bilder. Jag rekommenderar en sida om du vill läsa mer om dessa, nämnligen www.dpreview.com

Lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar