Annons

Nikon coolpix S8000 finns något liknande idag

Produkter
(logga in för att koppla)

peter20

Aktiv medlem
Hej!
Frugan glömde sin kompackt ( Nikon coolpix S8000) ute i rengnet en natt för några år sedan, har sen dess använt våra systemare eller sin mobilkamera men har nu tröttnat på dessa och vill ha tillbaka sin gamla kompackt, nu undrar jag om det finns någon snarliknande kompackt att köpa som är lika avanserad men
enkelt uppbyggd som jag kan köpa till hennes födelsedag, jag vet att det gått några år och saker och ting har förändrats, men vad skulle ni föreslå i dagens teknik? vad har ni för tips,(helst så få reglage att hålla reda på som möjligt men lika avanserad eller bättre) jag antar att laga den gammla är lika dyr som att köpa ny.
Tack på för hand
 
Ungefär vilken budget har du?
Jag tolkar önskemålet som en kamera som är ganska liten och har relativt stort zoomomfång. Den bästa sådan skulle jag tro är Panasonic TZ100 som kostar ca 6500 kr.
Vill man gå ned i pris finns andra alternativ, som förstås inte är riktigt lika bra.
 
Panasonic har flera alternativ i olika prisklasser, TZ80 har lite mindre bildsensor och därmed lite sämre bildkvalitet än TZ100, men kostar runt 4000. Ännu billigare (under 2000) är SZ10. Alla tre exemplen har ungefär samma zoomomfång som den gamla Nikonkameran, går ner i en ficka och är enkla att hantera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.