Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon capture, kurvor & D70

Produkter
(logga in för att koppla)

tommybellan

Aktiv medlem
Äntligen har jag uppgraderat mina Nikonprylar med en beg D70! Det är ju inte en D200 men det är en digital SLR ... & som jag har längtat!
Fotade loss i helgen & håller som bäst på att kika på resultaten i burken.

Jag är väldigt sugen på at prova lite olika kurvor som jag läst om här på forumet. Det verkar som man måste ha Nikon Capture för att ladda in dem i kameran, stämmer det?

Var har ni köpt Capture?
Såg det på scandinavianphoto för 1795:-, är det värt det?

Kurvor?

Jag vet inte vad du är ute efter för kurvor, men det medföljande programmet Picture Project är tillräckligt bra för att öppna NEF-filerna. Sedan använde du förslagsvis Photoshop som numera fungerar även med NEF (efter uppgradering).

Om du menar att du skall uppgradera mjukvaran i kameran så gör du det via Nikons hemsida.

Lycka till

Mvh
JB

Jag tror att det är ett stort misstag att börja labba direkt med olika kurvor som man inte har någon koll på vem som har gjort.

Utnyttja istället inställningarna i kameran som Nikon och dess utvecklare har lagt otroligt mycket tid på för att få så bra som möjligt.

Och ja, Nikon Capture är ett bra program att använda med Nikons kameror eftersom det är utvecklat för kamerorna.

Du kan ju börja med att testa programmet genom att ladda ner testversionen från www.nikon.se - den kan du använda i 30 dagar.

Nikon Capture är bra men lite mer trögjobbat än flera av konkurrenterna. Men testa själv.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto