Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Capture ger bluescreen

Produkter
(logga in för att koppla)

gost

Aktiv medlem
Jag har laddat ner demoversionen av Nikon Capture 4.1 från Nikon hemsida och så fort att jag försöker starta programmet så craschar min dator och jag får en bluescreen direkt.

Är det någon som upplevt samma problem eller vet vad det kan bero på?

Min dator är en bärbar Acer Aspire 1522WLMi med ett GeForce FX Go5700 kort, AMD Athlon 64 processor, 512Mb RAM.
 
Japp,samma problem..Du måste gå in på Kontrollpanelen:system:avancerat:prestanda/inställningar:dataexekveringsskydd:aktivera dataekekveringsskyd för alla program och tjänster.....Och bläddra fram till Nikon Capturemappen,lägga till och bocka för rutan.Starta om och det ska funka.Det är det här j-v SP2 som spökar.
Lycka till!
 
Ja, XP Home Edition Service Pack 2 på en bärbar dator med en AMD 64 bitars processor.

Jag installerade v4.1 av Capture och laddade sedan hem uppgraderingen till 4.2 då försvann problemet.
 
Moment 22...

Jag sitter med precis det här problemet just nu. Har gjort förändringarna i kontrollpanelen enligt ovan och installerat uppgraderingen till NC4.2, men när jag skall registrera produktnyckeln säger NC att den är felaktig. Min nyckel består av bokstäver och NC4.2 förväntar sig siffror. Nyckeln fungerade i NC4.1 på min gamla dator, under Win2000.

Om jag försöker starta NC4.1 (för att registrera nyckeln) kraschar datorn. Det finns alltså inget sätt att registrera produkten just nu... :-/

Har mailat Nikons support om hjälp, men hör mig för här inne också...
 
Jag höll också på att bli tokig på problemet att inte kunna registrera min köpta Capturekopia 4.0. Tror att det finns någon uppdatering 4.1.1 du måste uppgradera till först innan du kan uppgradera till 4.2. Då ändrade nämligen Nikon från bokstäver till siffror.

Problemet finns beskrivet någonstans på Nikons supportweb men är lite svårt att hitta.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.