Annons

Nikon Capture 4, D70, funkar ej?

Produkter
(logga in för att koppla)

elohim

Aktiv medlem
Fungerar Nikon Capture 4 med D70?

När jag kopplar in kameran kommer det upp en ruta där det står "Updated driver required. The driver version is incompatible with this product and requires updating"

Jag når inte några inställningar alls i programmet, och den hittar inte kameran. Det funkar däremot med "Picture Project".

Nån som vet varför? Nån som vet hur jag löser detta?

mvh
Calle

Testade uppgraderingen.

Vet inte om det blev direkt bättre.. fick ett annat meddelande:

"No camera was found. If you already connected a camera, check the connection. If you connect a camera while this window is open, Image Transfer will not be used".

Hittar som sagt kameran som enhet i windows, men kan inte starta upp Nikon Capture.

Ideer?

I lite grova drag så funkar en D70 i masslagring som en lite klumpig löstagbar hårddisk (alternativt minneskortsläsare), man kan läsa och skriva bildfiler till minneskortet. I ptp-läget kan datorn "prata" lite med kameran också och styra och dona.

ändra om i inställningar-usb till ptp istället för masslagring så ska du se det funkar

Har samma problem med att kameran inte hittas i Nikon Capture Control "No camera was found".
Var hittar jag att ändra det som står ovan, i programmet eller var?

Hoppas på hjälp!

Tack Hans!

Hittade det och nu funkar Nikon Capture Control som det ska.
Man verkar dock måsta byta läge mellan program pga att nerladdning av bilderna "Launch Nikon Transfer" i Nikon Wiew-programmet funkar endast i läge USB.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar