Annons

Nikon blir allt billigare.

Produkter
(logga in för att koppla)

Dadigan

Avslutat medlemskap
Tjaba.
När jag idag surfade lite på Scandinavian photos hemsida råkad ejag kolla in priset på Nikons digitala systemkameror. Till min förvåning har priset på D1h/D1x sjunkit rejält.
Jag hade för mig att en D1h gick på ca 45 papp och en D1x på 55. Att priserna sjunker något är väl inte ovanligt men nu får man en D1h för 35kkr och en D1x för 47,5 kkr.
Ok, jag kan medje att de fortfarande kostar en skön slant men det får mig ändå att undra om Nikon tänker släppa något nytt eller om det bara är det att D1 serien börjar bli gammal?
vad tror ni, får vi se en D2 snart eller säljer försöker man locka fler köpare.

Även D100 har ju gått ner med flera tusenlappar.
För tillfället tror jag att det mer handlar om anpassa priserna till hur marknaden ser ut för tillfället. Självklart har dom något på gång men frågan är jur nära en ny Nikon DSLR ligger. Den som lever får se.

Men analoga SLR och gluggar har snarare blivit dyrare...åtminstone sedan 2 år tillbaka.

/David

Nja, analoga SLR har väl legat på samma priser rätt länge nu tycker jag. Det har ju dock kommit nya modeller så du får ju mer kamera för samma pengar idag som för några år sedan.

Om nikon vill anpassa priset förstår jag att de sänker priset på D100 eftersom 10D kommer nu men D1x närmaste konkurrent borde väl vara 1d eller 1ds, och de är ju inte billiga precis. D1x ligger väl närmare 1d förresten men den ligger ju fortfarande på ett ganska högt pris men med ett lägre antal pixlar. Så den jag väntar med spänning på vad som kan komma ut ur detta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar