Annons

Nikon AF-S 70-300/4,5-5,6 G VR IF-ED

Produkter
(logga in för att koppla)
Här har du en tagen på 300 läget, alltså det sämsta läget där objektivet enligt förståsigpåare skall vara "soft". ISO 200.
 

Bilagor

  • Skrak1.jpg
    Skrak1.jpg
    22 KB · Visningar: 368
De flesta fågelbilderna här är tagna med 70-300VR. Om du skickar din mailadress kan jag maila över några utsnitt i 100%.

Min slutsats är att det är en prisvärd glugg med snabb och relativt säker autofokus. Det är inget man jagar flygande småfågel med men den duger till det mesta i övrigt. Jag funderar på att sälja min för att byta upp mig till 70-200/2,8 men det får nog vänta lite.
 
Du kan i lugn och ro köpa den zoomen. Mycket glugg för pengarna om jag får tycka. Har fotat mycket med den de senaste 2 åren och är toppennöjd.

Gedigen och fin för sin prisklass. Jag växlar ofta mellan den och 17-55/2.8 och skillnaden i byggkvalitet är inte lika stor som prisskillnaden mellan de dessa.
 
70-300

Jag har ett och är rätt nöjd. Kolla sparvugglan i mina album dom är tagna i ca 200 mm på en d-700. m.vh //Johan:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.