Bo Persåker
Medlem
Autofokusen började skramla och ett skorrande ljud satte sedan helt stopp för AF
Ett begagnat köp, som jag var medveten om. Mycket nöjd med optiska egenskaperna och funktionen så långt, som sedan motiverade till en reparation auktoriserad av Nikon.
Kostnaden, 8000 SEK drygt, väl tilltagen tyckte jag, men jag kände att prestanda var Ok i mitt fotande.
Garanti 6 mån visade sig dock otillräcklig.
Nu är AF momentant, från en exponering till nästa, helt död efter 10 månader utan att några indikationer på fel före dess.
Med en synskada är jag beroende av fungerande AF så fortsättning lär följa.
Frågan är om det finns annan möjlighet än Nikon auktoriserad service att tillgå.
Eller köpa nytt, men då kan man ju tänka även på annat än Nikon.
Vill gärna tro att objektivet är bra men reparationen bristfälligt utförd och kostnaden kanske tar höjd på nya Nikonköp rakt av.
Önskar att någon kan dela med sig med erfarenheter och råd i detta dilemma.
/BoP
Ett begagnat köp, som jag var medveten om. Mycket nöjd med optiska egenskaperna och funktionen så långt, som sedan motiverade till en reparation auktoriserad av Nikon.
Kostnaden, 8000 SEK drygt, väl tilltagen tyckte jag, men jag kände att prestanda var Ok i mitt fotande.
Garanti 6 mån visade sig dock otillräcklig.
Nu är AF momentant, från en exponering till nästa, helt död efter 10 månader utan att några indikationer på fel före dess.
Med en synskada är jag beroende av fungerande AF så fortsättning lär följa.
Frågan är om det finns annan möjlighet än Nikon auktoriserad service att tillgå.
Eller köpa nytt, men då kan man ju tänka även på annat än Nikon.
Vill gärna tro att objektivet är bra men reparationen bristfälligt utförd och kostnaden kanske tar höjd på nya Nikonköp rakt av.
Önskar att någon kan dela med sig med erfarenheter och råd i detta dilemma.
/BoP