Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon 85mm 1,4 vs 135 f2

Produkter
(logga in för att koppla)

Sonicblast

Aktiv medlem
Letar efter fast glugg till mitt 24-70. Ljustarkt har fastnat lite för dessa två. 135 varnar många för att den är tagit ur produktion o svårt med resvervdelar. Ändå lockar 135'mm mig med f2. Men har läst den inte är vädertätat. Finns det någon åtgärd man kan göra för att försöka hålla den tät från dam o skit att komma in i lisen? Sen är set sigmas 85mm 1,4 ännu ljustarkare med lite lägre brändvidd. Ändamålen är sköna fiskebilder i solupp/ned gångar, stora vyer allså mycket utomhus i varierade väder. Känns lit så å så köpa en glugg på känn för 10k om inte mer. Hittat några 135 på bruksmarknaden. Vet inte helt hur mkt man tjänar på kontra objektiven. Någon här inne som har ägd antingen 135 eller 85 kunde ge lite input? Har budget på straxs över 13000.

Hoppasnågon tar sig tid o svarar innan jag gör inpulsköp :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar