Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon 50 mm f/1,8 AF-D till D3000
- Trådstartare KenKen
- Start datum
pechblande
Aktiv medlem
Du får ingen autofokus med den gluggen på din d3000.
Tycker det var lite dåligt betalt för ditt 150, jag hade inte tagit det budet.
KenKen
Aktiv medlem
Du får ingen autofokus med den gluggen på din d3000.
hmm.. okej.. kan du förklara varför?
pechblande
Aktiv medlem
hmm.. okej.. kan du förklara varför?är lite ute om saken!
Varför vad? AF funkar inte för att det objektivet inte har någon egen autofokusmotor utan kräver att huset har det, vilket finns på d90/d7000 och uppåt.
Varför jag inte tycker det är ett bra bud? Det är mest en personlig åsikt, men tycker inte inbytesvärdet på ett 50 AF-D är särskilt högt, och mer än 3800 tycker jag man ska få ut för din glugg.
KenKen
Aktiv medlem
Varför vad? AF funkar inte för att det objektivet inte har någon egen autofokusmotor utan kräver att huset har det, vilket finns på d90/d7000 och uppåt.
Varför jag inte tycker det är ett bra bud? Det är mest en personlig åsikt, men tycker inte inbytesvärdet på ett 50 AF-D är särskilt högt, och mer än 3800 tycker jag man ska få ut för din glugg.
ursäkta ja var lite otydlig, menade varför int de fungerar på D3000 men okej, nu hänger ja med!
KenKen
Aktiv medlem
Sälj den rätt och slätt och köp ett AF-S 50/1,8G istället om du vill ha ett fast 50 mm.
Okej.. skulle egentligen villa ha ett Tokina 11-16/2.8 AT-X Pro DX. Funkar den gluggen som den skall till min kamera. skulle sitta bra med en kamera lektion för mej!
KenKen
Aktiv medlem
Okej.. skulle egentligen villa ha ett Tokina 11-16/2.8 AT-X Pro DX. Funkar den gluggen som den skall till min kamera. skulle sitta bra med en kamera lektion för mej!
Vad tycker du ja skulle borda få för mitt Sigma 150mm F 2.8 ex APO macro dg. inte många gånger använt. nyskick!
pechblande
Aktiv medlem
Nej, du får inte autofokus med det heller. När det gäller Nikonobjektiv ska du leta efter de som har AF-S i namnet, för Sigma gäller HSM. De andra tillverkarna är lurigare och man får kolla från objektiv till objektiv.
Vad tycker du ja skulle borda få för mitt Sigma 150mm F 2.8 ex APO macro dg. inte många gånger använt. nyskick!
begagnatpriser är ju svårt, då det beror helt på hur marknaden ser ut (plus att jag inte är människan som nånsin säljer något så prissättning är INTE min starka sida).
Under 4500 tycker jag dock inte man ens bör fundera på, om man inte är i desperat behov av pengar - borde gå att få en bit över det också om man har tålamod.
KenKen
Aktiv medlem
Nej, du får inte autofokus med det heller. När det gäller Nikonobjektiv ska du leta efter de som har AF-S i namnet, för Sigma gäller HSM. De andra tillverkarna är lurigare och man får kolla från objektiv till objektiv.
begagnatpriser är ju svårt, då det beror helt på hur marknaden ser ut (plus att jag inte är människan som nånsin säljer något så prissättning är INTE min starka sida).
Under 4500 tycker jag dock inte man ens bör fundera på, om man inte är i desperat behov av pengar - borde gå att få en bit över det också om man har tålamod.
Ookej. har du nåt bra förslag på Sigma vidvinkelzoom objektiv med HSM då!
perstromgren
Aktiv medlem
Ett enkelt sätt att se vilka objektiv som ger AF på en D3000 är att använda Cyberphotos lista:
1. Öppna http://www.cyberphoto.se/pri_objektiv.php
2. Klicka "Nikon" och "Har inbyggd motor"
Du får en lista med 82 objektiv att välja mellan.
Per.
1. Öppna http://www.cyberphoto.se/pri_objektiv.php
2. Klicka "Nikon" och "Har inbyggd motor"
Du får en lista med 82 objektiv att välja mellan.
Per.