ANNONS
Annons

Nikon 300mm f/2.8 G-AFS ED-IF VR

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Kollar runt lite och objektivet är restnoterat på många ställen (t.ex. bhphotovideo, amazon, warehouseexpress, adorama m.flera).

Är detta något "inför-komma-skall"?
Objektivet kom 2003-2004 något och det kanske skall uppgraderas med nanocoating, nya glas och/eller VRII eller något?

Har jag missat en tråd om detta eller vet någon annan mer?

Det beror nog bara på tillgång och efterfrågan. De finns i lager lite då och då på till exempel B&H. Nikon verkar inte rikigt hinna med att tillgodose efterfrågan på deras proffstelen.

Det beror nog bara på tillgång och efterfrågan. De finns i lager lite då och då på till exempel B&H. Nikon verkar inte rikigt hinna med att tillgodose efterfrågan på deras proffstelen.
visst kan det vara så, lite märkligt bara då detta är ett prestigesegment och kan man inte tillgodose så kanske de presumtiva köparna börjar snegla på konkurrenterna.

Tror inte det handlar om att någon ny version är på gång. Just nu verkar det mesta vara restnoterat hos Nikon...

Jag vet fler, inkl. mig själv, som till dags dato har väntat upp till 10 månader på 500- och 600-gluggar. Även Capture NX2 får man vänta på. Det är inte utan att man undrar vad japsen pysslar med egentligen....

OS i Peking var dock en förklaring, då "rubbet" prioriterades till OS. Men nu har faktiskt OS varit till ända ett tag... typ.

/Oscar

Tror inte det handlar om att någon ny version är på gång. Just nu verkar det mesta vara restnoterat hos Nikon...

Jag vet fler, inkl. mig själv, som till dags dato har väntat upp till 10 månader på 500- och 600-gluggar. Även Capture NX2 får man vänta på. Det är inte utan att man undrar vad japsen pysslar med egentligen....

OS i Peking var dock en förklaring, då "rubbet" prioriterades till OS. Men nu har faktiskt OS varit till ända ett tag... typ.

/Oscar
Att behöva vänta på en glugg man behöver i över 10 månader känns inte så kul, speciellt inte om man lever på att fotografera. Nu är ju förvisso 300/2.8 nästan mer av en "konsumentglugg" jämfört med 400/2.8 och de andra stora men ändå märkligt att man inte hinner tillgodose.

Anledningen är garanterat att flera stora bildbyråer har gått över till Nikon. I senaste nummret av Nikons NPS-magasin var det en artikel om en av dessa stora, det var väl i storleksordningen 30 fotografer som skulle utrustas med 300mm, 400mm och 200-400mm

Sedan är det förstås detta som är nackdelen med att sälja många kameror. Det är svårt att se hur mycket optik man kommer att sälja. Man måste även ta i beaktning att de flesta av Nikons supertelen är ganska nylanserade.

Anledningen är garanterat att flera stora bildbyråer har gått över till Nikon. I senaste nummret av Nikons NPS-magasin var det en artikel om en av dessa stora, det var väl i storleksordningen 30 fotografer som skulle utrustas med 300mm, 400mm och 200-400mm

Sedan är det förstås detta som är nackdelen med att sälja många kameror. Det är svårt att se hur mycket optik man kommer att sälja. Man måste även ta i beaktning att de flesta av Nikons supertelen är ganska nylanserade.

Jo, det är nog sant. Men ändå... Man är ju ivrig! ;-)

/Oscar

Det låter rimligt Jesper.
Då kan jag lägga ner min teori om att ett nytt 300/2.8 är på G

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar