Annons

Nikon 28-70 priside samt åsikter

Produkter
(logga in för att koppla)

viktormansson

Ny medlem
Tjenare tjenare!
Jag har siktat in mig på ett nikon 28-70 2,8. Men vill inte bli lurad på priset, har hittat ett begagnat som ska vara i bra skick, vet inte ens om det knappt använts.

Jag undrar vad ett lagom pris kan vara för den i nyskick knappt/inte använd och använd men i gott skick.

Enligt många recensioner ska det vara ett grym objektiv, frågan är dock också om det funkar på FX (iom att det tillverkades under åren då nikon bara hade DX) eller får man vinjettering osv? Nu har jag DX kamera så det är lugnt men om jag skulle byta upp kan det vara värt att fundera över.

Tack för svar!

Tjenare tjenare!
Jag har siktat in mig på ett nikon 28-70 2,8. Men vill inte bli lurad på priset, har hittat ett begagnat som ska vara i bra skick, vet inte ens om det knappt använts.

Jag undrar vad ett lagom pris kan vara för den i nyskick knappt/inte använd och använd men i gott skick.

Enligt många recensioner ska det vara ett grym objektiv, frågan är dock också om det funkar på FX (iom att det tillverkades under åren då nikon bara hade DX) eller får man vinjettering osv? Nu har jag DX kamera så det är lugnt men om jag skulle byta upp kan det vara värt att fundera över.

Tack för svar!

Kolla på LP auktioner alternativt avslutade aukrioner på tradera. Jag skulle tipa på ca. 5000-6000 i gott skick men kan ha fel.

Pris

Jag tror att jag betalade 6900:- för mitt. 3-4 år sedan. På Scandinavian Photo inkl 3 mån garanti.
Väldigt trevlig glugg!

köpte mitt för 5000:- för 4 år sen, nånstans mellan 5000-6000:- är ett ok pris, trevlig glugg helt klart!

edit, såg nu att tråden var lite gammal..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar