Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon 18-70DX begagnad?

Produkter
(logga in för att koppla)

emil t

Aktiv medlem
Hej. Jag börjar bli sugen på en ljusstark zoom att ersätta ljustarka 50 1.8D och 18-80DX. Mina vidvinkelbilder blir sällan bra och kan därför tänka mig Tamrons 28-75.

Är det någon som har några reflektioner på det samt vad kan man få för ett beggat kitobjektiv?

2500:-?

jaja.

Tänkte bara kolla om det fanns nåt riktmärke...

Hur funkar det med inbyte på en fotoaffär? Folk snackar ju om att det är så förbaskat bra värdehållning på Nikon och Canongrejjer.

På blocket får du säkert ut 4000kr för den. :)

Men 2500kr verkar väl rimligt om den är i vettigt skick. Den kostar ju typ 3600kr ny. Med rätt köpare kan du säkert från ut lite mer än 2500kr.

Tror du inte att du kommer att sakna vidvinkeln när till 18mm?
50mm:n skulle då iaf jag behållt. Liten, lätt snabb, ljusstark och väldigt skarp, även om tamronen åxå är både snabb, ljusstark och skarp. :)
1.8 ger ju en hel del mer ljus än 2.8 dock.

Ja jag funderar. Jag tycker bilderna blir så jäkla skeva i 18mm läget. Jag kanske kommer sakna det lite, men jag trösta mig med att bilden jag missar inte skulle blivit så värst intressant.

Jag älskar 50mm:n och har blivit helt såld på überskärpa, ljusstyrka och kort dof. Därför har jag fastnat för tamronen som erbjuder lite flexibilitet. Ett annat alternativ är ju förstås att köpa en Nikkor 24D 2.8 och bara köra fast optik, men den är ju lika dyr som zoomen.

Kan tyvärr inte ha alltihop. Måste byta bort något.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar