Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 17-35 som "brummar"

Produkter
(logga in för att koppla)

lacrits68

Aktiv medlem
Hej!

lånade en 17-35 över helgen,märker förjande:

1. den "piper" som en mygga när den fokuserar.
2. i bland fokuserar den int alls på D2h men D70 inga problem
3 när den inte fokuserar så "brummar" den men inget hämder, till slut "får den tag" och fokuserar.

vad har hänt? Vad är detta?

tacksam för svar info ev köp!

--J--

Har objektivet stabilisator? Det brummar om man har focuserat men rör på kameran, den försöker "hänga med" i dina rörelser och stabilisera bilden.

Har du inte IS har jag ingen aning om vad det är! ;o)
Mvh
Bettan

Om jag inte minns alldeles fel så är det ett vanligt fel på en viss serie av på AF-S 17-35/2,8 att motorn ger upp. Symptomen brukar vara att den skriker när den fokuserar.

Mitt råd är att ringa Lasses Kameraservice.

Gratulerar, det är AF-S motorn som gått sönder. Har en likadan själv.. Som Boris säger är det Lasses som gäller, kostar dock några tusenlappar vill jag minnas, själv valde jag att inte reparera min. I mitt fall påverkas iallafall inte funktionen något, det enda som jag har hört talas om är att skrikandet ibland blir värre med tiden.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto