exposure
Aktiv medlem
Hej,
Har idag en Nikon D80 med kitobjektivet 18-55/3,5-5,6 och tänkte införskaffa mig en ny normalzoom.
Min bror ska till USA och jag tänkte be han handla med ett objektiv hem.
Är i valet och kvalet mellan dessa tre objektiv.
* Nikon 16-85/3,5-5,6 VR (599$ ~ 3600
* Sigma 18-50/2,8 HSM (450$ ~ 2700
* Tamron 17-50/2,8 (450$ ~ 2700
Jag skulle behöva tips och råd om vilket jag ska välja.
Just nu resonerar jag så att jag tänkte välja Nikon objektivet, dels för att det fått bra betyg i skärpa och att det känns som en större risk med de andra objektiven att jag får hem ett dåligt exemplar med front/bakfokusproblem. Eller är det en risk jag inte ska bry mig så mycket om, även om objektivet är köpt i USA?
Om det skulle vara front/bakfokus problem på någon av Sigma't eller Tamron'et, är det lätt och billigt att fixa på "hemmaplan" här i Sverige?
Har idag en Nikon D80 med kitobjektivet 18-55/3,5-5,6 och tänkte införskaffa mig en ny normalzoom.
Min bror ska till USA och jag tänkte be han handla med ett objektiv hem.
Är i valet och kvalet mellan dessa tre objektiv.
* Nikon 16-85/3,5-5,6 VR (599$ ~ 3600
* Sigma 18-50/2,8 HSM (450$ ~ 2700
* Tamron 17-50/2,8 (450$ ~ 2700
Jag skulle behöva tips och råd om vilket jag ska välja.
Just nu resonerar jag så att jag tänkte välja Nikon objektivet, dels för att det fått bra betyg i skärpa och att det känns som en större risk med de andra objektiven att jag får hem ett dåligt exemplar med front/bakfokusproblem. Eller är det en risk jag inte ska bry mig så mycket om, även om objektivet är köpt i USA?
Om det skulle vara front/bakfokus problem på någon av Sigma't eller Tamron'et, är det lätt och billigt att fixa på "hemmaplan" här i Sverige?