Annons

Nikon är PC

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vet de som tycker att Nikon är CP. Det är väldigt olika vad folk tycker kan man lugnt konstatera.
 
Kakor med nougat eller kakor med choklad? =P
Hur menar han då, hur har han "klassificerat" dessa märken?

/Fredrik
 
Jag är kluven... Kör både Canon & Nikon (och stundtals de andra märkena) samt då både Windows och OS X. Men jag gillar OS X bäst. Men det kan förstås vara helt fel. Jag kanske borde använda windows mer, fast efter 8 timmar på jobbet framför en windows-skärm, så känns det rätt befriande att komma hem till OS X.
 
Men kom igen nu! Den här tråden har ju alla förutsättningar att bli en underbar popcorntråd! Nikon vs Canon och PC vs Mac. Men det var väldigt civiliserat än så länge, verkar inte som om ni ger tråden det allvar den behöver. Kanske behövs lite mer ingredienser: jag har hört att Canonfotografer bara kör jpg medan de riktiga fotograferna kör Nikon och Raw! Men analogt är egentligen det enda rätta!
 
Storformatfilm och svartvitt är det enda rätta.
Motiven ska vara fine art nude, möjligen gatufoto.
 
Min ståndpunkt är att Nikon = PC och Canon = Mac
Men min kompis tycker tvärt om...


Och på vad baserar du denna ingående uppfattning?? kvasivetenskapliga seanser med doftljus och rökelsepinnar.

Hasselblad är de framkallningsdosa då..eller kanske MS DOS:)

Det är alltid kul med troll
 
Blir dyrt detta, måste köpa en Mac till min Canon G5, frågan är ju då vad fasen ska jag köpa till min Sony kompakt, några förslag!!
 
OK, låter överkomligt
Var rädd att jag skulle bli tvungen att skaffa en Cray eller nåt ännu värre.. man hänger ju inte med liksom:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.