krillnecks
Aktiv medlem
nån som hunnit få den o provat den? skulle vilja ha en vidvinkel i rätt prisklass o tänkte hur bildkvalliteten är?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Till att börja med så ska man se till att objektivet är listat med full kompabiltet till den kamera man har, min D7200 är listad med någon begränsning och jag frågade supporten i vad begränsningen bestod och det var värre än jag trott, så för mig så blir det inget köp. Det får bli senare när jag bytt hus isf. Jag letade en hel del efter tester när jag trodde det var köpläge men hittade inga, men det kommer säkert.
Från Nikon support:
Enligt Nikons kompatibilitetstabell så kommer du inte kunna ändra VR med AF-P 10-20mm tillsammans med D7200, VR kommer alltid att vara på, och därmed kan du inte använda stativ med denna kombinationen.
Du kan inte heller använda manuell fokus i AF-läge, och om standby timern har gått ut, då kommer fokus-positionen ändras till minimum. Du kan läsa mer om detta i vår kompatibilitetstabell under *35. Om du startar kameran och du har objektivet i låst läge, så kommer kameran att visa en ikon att det inte är ett objektiv på kameran
Jag bifogar kompatibilitetstabellen samt lite mer information i frågan här nedan:
https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_article?lang=sv&articleNo=000035705