Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ni som köpt Hasselblad 500 nyligen - prisbild?

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Nyfiken på vad ni gett för era Hasselbladare ni som köpt nyligen (typ under 2007)!

Tänker mest på 500 C/M med magasin och kanske ett par objektiv.

Det är ju en sak vad som står i annons mot vad de verkligen går för. En del skriver "eller högstbjudande", har ingen koll alls så lite verkligt underlag skulle värdesättas!

Någon startade en tråd för ett par veckor sedan efter att ha köpt en 500CM, 80/2,8 CT* och A12-magasin för 5000kr tror jag det var...

Vad du får betala är helt beroende på vad du skall köpa. Ett 500CM-hus går väl på 2000-3000kr, magasin 800-2000kr/st, objektiv 2000-30000kr beroende på brännvidd (ja, det står trettio tusen, inte tre tusen). Jag vet butiker som vill ha 5000kr för ett CF250/5,6 inkl 3 månader garanti och andra som vill ha 12000 för samma sak. En halvsliten 80/2,8 CT* kan du säkert få för 2-3000.

Många säljare lever tyvärr kvar i drömvärlden att Hasselblad har bra andrahandsvärde. Sorry, inte längre...

Tack för bra inlägg. Ja det är ibland som du säger, prisbilden har inte uppdaterats hos somliga säljare.
Bra att få lite riktlinjer, eftersom jag inte alls är insatt i grejerna törs jag heller inte svara på annonser eller föreslå "rimligare" bud i de fall där annonserat pris ligger på tok för högt.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto