Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ni som är anslutna till Sheep

Produkter
(logga in för att koppla)

D Gulliksson

Aktiv medlem
Säljer ni något via Sheep? vore kul att veta lite då jag själv ska ansluta inom en snar framtid :)

Har sökt i forumet men endast hittat gammla trådar och nu har ju ändå Sheep funnits på webben ett tag.

Är det något som är utmärkande för den utöver att bilderna är Roylatyfria? är det tex lättare som fotograf att bli medlem (hittar ingen info om just det på www.sheep.se)?

är inte sheep lite sovande?

jag har kollat in dom oxå, verkade lite självglorifierande - kändes inte rätt, jag tror inte det är så många på fotosidan som är med där.

att vara med i en stock byrå handlar ofta mycket om att man själv oxå måste ut och sälja sina bilder -

jag har mina på www.totallyphoto.com men själva marknadsföringen får man hjälpa på traven - prata med affärsbekanta, lägga upp på din egen sida etc - själva affären kan dock skötas via siten vilket är attans så bekvämt

Jag är medlem och har inte sålt nått än. Men jag har bara typ 50 bilder där än så länge... Jag tycker att dom verkar seriösa, skickar ut gruppmail där det står vilka bilder som har sålts vilka storlekar dom senaste dagarna. Dessutom för vi också en lista på vilka sökord som används mest och ifall det är någon kund som har gett sheep ett uppdrag.
Varför har alla så mycket mot sheep? Det är gratis att vara medlem och man syns som fotograf. Okej att bilderna är billiga men det finns dom som tar mycket mindre betalt än så.

andreasc89 skrev:
Jag är medlem och har inte sålt nått än. Men jag har bara typ 50 bilder där än så länge... Jag tycker att dom verkar seriösa, skickar ut gruppmail där det står vilka bilder som har sålts vilka storlekar dom senaste dagarna. Dessutom för vi också en lista på vilka sökord som används mest och ifall det är någon kund som har gett sheep ett uppdrag.
Varför har alla så mycket mot sheep? Det är gratis att vara medlem och man syns som fotograf. Okej att bilderna är billiga men det finns dom som tar mycket mindre betalt än så.

royaltifria bilder... du är ju en duktig kille... why sell short?

Jag som så många andra har blivit erbjudna en plats men va sjutton... vill jag ge bort pengar (tid är pengar) så sätter jag in en slant på SKU i utlandet eller nått...

hailstorm skrev:

Jag som så många andra har blivit erbjudna en plats men va sjutton... vill jag ge bort pengar (tid är pengar) så sätter jag in en slant på SKU i utlandet eller nått...

Förstår inte riktigt ditt resonemang när du säger "tid är pengar".. visserligen kan tiden vara dyrbar för vissa men sheep har inget krav på att fotografen skall leverera bilder med jämna mellanrum utan man kan i lugn å ro skicka in bilder efterhand som man har nytt sen är det ju upp till var å en hur mycket man vill leverera.
Personligen tycker jag sheep är en bra byrå för den glade amatören som kan jobba i sin egen takt och en chans till att få lite "klirr i kassan" då å då..

ANNONS