Annons

nex5 vs nex5n

Produkter
(logga in för att koppla)

larsmac

Ny medlem
hallo
en fråga till folket. jag har solgt min eos 450D och skal köpa en nex 5 el 5n kamera eftersom jag vill filma min lille bebis och min fru ska lättare kunne fota også. jag undrar på vad ni tycker jag ska köpa. 5 el 5n? jag är osäker på om jag behöver en 5n eftersom jag tror inte mitt behov är så stort. jag vill filma, ta bilder och kunne fortfarande leke lite manuellt med innställningar.
har för mig att på 5 kan man fortfarande ställa inn vissa knapper och sånt sånn at jag inte behöver gå inn i menyene hele tiden. är inte like många förinställningar som 5n men frågan är om det är så viktigt.
är klar over at 5n så klart är bättre men man måste jo inte alltid ha det beste. da skulle jeg jo ha kjöpt nex7. ni som har 5 saknar ni nåt som 5n har nu? och ni som har 5n, hadde ni varit nöjda med en 5 eller finns det funktioner på 5n som är så viktigt att ni inte vill byta?

har klämt på 5n och tyckte själv att den tryckkänsliga skärmen inte bidrar med något och då är det mera dom olika möjlighetene att programmera olika shortcuts som gör att jag tvekar till att köpa 5.

vad med objektivet? best å köpe en med 18-55 har jag för mig eftersom 16mm blir lite vid om man vil ta bilder av personer.

och var jag rik så köpte jag 5n på en gång men är ssk så.... och bare for att jag är nordmann är jag tyvärr inte automatiskt rik.

några tips, funderingar?

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar