Annons

New York Hotell & Flyg

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonson

Aktiv medlem
Var i New York för första gången nu i höstas, Kan säga att det är ett mecca för fotointresserade. Vi har redan bestämt oss för att resa igen. Det blir nog 2010. Jag och min fru reste med Bolaget Swanson eftersom man var förstagångs besökare och lite osäkra. Vi bodde på hotel edison ett sten kast från Time sqvuare,Vilket var perfekt, Tror vi gav över 20tusen för hela resan tors-tors. Jag är övertygad om att när man nu har bekantat sig med stan och sett att det inte är som i 70-tals serien Kojak,kan komma betydligt billigare undan.Vi vill fortfarande bo på manhattan 2-3 stjärnigt men behöver inte bo centralt då vi åkte mycket tunnelbana vilket fungerade kanon kan vi bo vartsom på manhattan.
Så lite tips på flyg Och hotell priser är vad jag är ute efter
Simon
 
Ja det priset var verkligen i överkant...

Var i NYC första gången i april (tisd-tisd) och det gick på halva priset. Flyg med SAS till Newark och därifrån tåg in till stan och tvåstjärnigt boende på W 32nd St med två kvarter från Macy´s och ESB samt ca 10 min promis till B&H för oss fotonördar (sambon var dock inte lika imponerad som jag).

Kolla flygpriser på www.ticket.se och hotell bokas enkelt genom www.hotels.com

Använd de resterande pengarna till nya fotoprylar eller någon annan shopping...

// Daniel
 
Har Kelkoo med alla extra skatter och flygplatsavgifter som oftast inte är med i annonser?

(Ändrade du "sales city" från BOS till (t.ex.) STO? när du testade ITA?)
 
Ja. Dessutom inkluderar priset (till skillnad från ITA) den avgift de flesta resebyråer tar för sitt arbete.

(Ja.)
 
Senast ändrad:
Drar nästa helg o bokade i påskas med SAS
Bokat via www.mrjet.se många gånger nu o jag är iallafall nöjd med dom.....4500 kr m flyget men boendet är ju inte billigt på Manhattan 9 k för 6 nätter ( 2 stärnor ) men man kan ju om man inte har en tonårsdotter med bo i Brooklyn som är mkt billigare eller ändå billigare nära Newark o kosta på sig taxi in varje dag o även spara pengar på det istället för att bo på Manhattan
 
www.kayak.com, fungerade kanon för min san francisco resa som var i januari i år.
Tror säkert det funkar kanon, men Kelkoo hittar billigare resor i alla de fall jag testat. Det verkar som om Kayak (liksom ITA) bara söker hos flygbolagen, inte hos svenska återförsäljare som många gånger håller lägre priser.

Bokat via www.mrjet.se många gånger nu o jag är iallafall nöjd med dom...
Mr Jet är en av de 20-30 sajter som Kelkoo kollar priser på. Jag har själv bokat biljett hos dem -- när de varit billigast/bäst -- och har absolut inget att klaga på. Men ofta hittar man bättre alternativ.

(Måste bara påpeka att jag inte har något med Kelkoo att göra. Men jag har använt sökmotorn i många år och ganska regelbundet testat den mot andra sätt att hitta bra och billiga flygbiljetter och hyrbilar. Skulle någon här på FS känna till en ännu bättre sökmotor blir jag bara glad!)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.