Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Neoprene (motsv.) fodral till Canon G9 sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

J_R

Aktiv medlem
Jag letar efter ett lämplig fodral till min Canon G9, är inte ute efter en kameraväska med fack och dylikt. Utan helst ett så simpelt och tajt fodral som möjligt, i något stötdämpande material som t.ex. neoprene.

Tidigare i år så såg jag ett sånt fodral på Naturkompaniet, för GPS'er och liknande. Var förbi idag och tyvärr så hittade jag det inte och personalen visste inte vad jag pratade om :(

Vill kunna ha kameran liggande löst i min ryggsäck eller i jackfickan, och den nuvarande väskan jag har är för otymplig (Lowepro D-Res 10AW)


Har någon tips om lämpligt fodral?
 
Op/tech har en neoprenväska som skall passa G-serien, Op/tech D-Compact Digital Pouch black. Den säljs bland annat på Speed Graphic i UK - jag har handlat av dem flera gånger och det har alltid funkat till 100%.

mvh,
Niklas
 
Jag hade också samma problem med min G7. Tillsist köpte jag en Samsonite Trekking Pro DF10. Den sitter kanske lite för tajt, men kameran får plats och jag tycker den är helt perfekt!
Mjuk insida som inte skadar kameran och neopren utsida (tror jag det heter), sånt som finns på alla de andra Samsonite-väskorna.
Jag köpte mitt från närmaste Expertbutik =) Kostar ca. 200kr har jag för mig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.