Annons

Nef -> DNG

Produkter
(logga in för att koppla)

xlxl67

Aktiv medlem
Hej detta är nog inte första gången denna fråga kommer men jag blir galen på detta krångel.
Har Nikon d90 och får då .NEF-filer. Det är nu helvetet börjar...

Jag har konverterat förrut (2-3 månader sedan) från NEF->DNG men kommer inte ihåg längre hur man gjorde!!!!!!

Har Photoshop elements 7 och photoshop CS2. Har dessutom Lightroom men det är alldeles för krångligt tyvärr...

Hej detta är nog inte första gången denna fråga kommer men jag blir galen på detta krångel.

Jag har konverterat förrut (2-3 månader sedan) från NEF->DNG men kommer inte ihåg längre hur man gjorde!!!!!!

Har Photoshop elements 7 och photoshop CS2. Har dessutom Lightroom men det är alldeles för krångligt tyvärr...

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=5024 Där har du DNG convertern.

LR har förvisso en inlärningströskel, men är underbart därefter ;)

Men i Lightroom kan du ju välja att i samband med importen konvertera till DNG. Det bör väl vara det enklaste att göra så?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto