Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

NeatImage - var köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det jar kag gjort, men i den kan man bara spara som jpeg och jag misstänker att den sparas med ganska hög komprimeringsgrad (dålig kvalitet). Behöver pro-versionen. /Mikael

Ja, du måste köpa via deras sajt, det är inga problem...jag har gjort det och det fungerade fint.

Registrera det genom hemsidan, mycket smidigt. Sedan jag uppgett kontonr. så fick jag en kod att registrera samt låsa upp demon på 1 timme!
Detta var för övrigt på en söndag!!!

Larsa

Leijon skrev:
Hur är era erfarenheter med programmet. Demon lovar gott men påverkas bilden negativt på något sätt, skärpan t ex? /Mikael

neatimage har ett skärpeverktyg som gör att du inte förlorar nämnvärt i skärpa, ju bättre man ställer in parametrarna ju bättre blir det så klart..gör du rätt så förlorar du inte mycket i upplösning.

larsaz skrev:
Du behöver åtminstone pro-versionen eftersom du i den kan batcha obegränsat antal bilder, i home kan man bara köra 10 stycken i batch

Hur ofta gör man fler en 10 åt gången då? jag använder bara neatimage när jag ska göra papperskopior från 800ISO och uppåt..gör sällan mer än en i taget.

sagan skrev:
Hur ofta gör man fler en 10 åt gången då?

Kanske inte så ofta men jag har åtminstone gjort det ett par gånger i sommar. Bla bröllopsbilder där jag processade nästan 200 stycken under en natt.

jag använder enbart profiler & skruvar inget i efterhand, detta är ju en förutsättning för att kunna batcha så många.

& som du vet Kim så har jag ju ingen 10D utan en 7i & då behöver man ju processa i princip alla bilder, tycker jag i alla fall.

Annars så är det ju självfallet upp till var & en att bedömma om man behöver möjligheten eller ej.

Larsa

Senast ändrad:
Hej! Nykomling här...
Vet ni om det finns något likvärdigt program till NI, som finns att köpa i Sverige? Gillar inte riktigt tanken på att lämna ut mitt VISA-nummer hur som helst på nätet..

Banken står väl om det blir något problem med kortet har jag för mig. hur som helst
Fixa e-kort om du är skraj då generas ett nytt varje gång du handlar och du kan bestämma hur mycket som det ska finns på just det numeret.

Jag köpte nyligen NI; det var krypterade formulär så ditt kontonummerinformation är skyddad hela vägen till mottagaren och kommer inte på avvägar - kortköp på nätet innebär inte någon större risk (snarare lägre) än att lämna kortet till första bästa kypare.

Jag betalar mycket hellre med kort på krypterad säker väg på internet än på Konsum eller, hemska tanke, på krogen. Där vet man inte var kvittona tar vägen och i flera fall har jag noterat att de inte ens maskar siffrorna i VISA-kortskoden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar