anna.kristiansson
Aktiv medlem
Hej!
Har sedan ett drygt år tillbaka börjat med naturfoto. Tidigare har jag mest fågelskådat och ägnat mig en del åt friluftsliv.
Jag skulle vilja läsa några bra böcker för att lära mig mer om bl.a. fågel-, landskaps- och makrofotografering. Har därför letat lite i en nätbokhandel och hittat en del intressanta titlar. Undrar därför om någon har läst någon/några av följande böcker och kan tala om hur boken är och vilken typ av fotograf den passar? Tar även tacksamt emot förslag på andra böcker av den här typen som är bra...
National Audubon Guide to Nature Photography
Författare: Tim Fitzharris
PHOTOGRAPHING WILD BIRDS
Författare: Chris Gomersall
Naturfotografens digitala resa
Författare: Ilkka Jaakola
Fotografera djur och natur med din digitalkamera
Författare: Markku Saiha
Photoshop for Nature Photographers
Författare: Tim Grey
M.v.h. Anna
Har sedan ett drygt år tillbaka börjat med naturfoto. Tidigare har jag mest fågelskådat och ägnat mig en del åt friluftsliv.
Jag skulle vilja läsa några bra böcker för att lära mig mer om bl.a. fågel-, landskaps- och makrofotografering. Har därför letat lite i en nätbokhandel och hittat en del intressanta titlar. Undrar därför om någon har läst någon/några av följande böcker och kan tala om hur boken är och vilken typ av fotograf den passar? Tar även tacksamt emot förslag på andra böcker av den här typen som är bra...
National Audubon Guide to Nature Photography
Författare: Tim Fitzharris
PHOTOGRAPHING WILD BIRDS
Författare: Chris Gomersall
Naturfotografens digitala resa
Författare: Ilkka Jaakola
Fotografera djur och natur med din digitalkamera
Författare: Markku Saiha
Photoshop for Nature Photographers
Författare: Tim Grey
M.v.h. Anna