Annons

naturen i closeup!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sniket

Aktiv medlem
hej.

Jag fotar mkt natur/djur, och är ute efter ett teleobjektiv för att få närbilder på rackarna!
Tror att ungefär 300 vore bra(och vore toppen om man kunde trycka på en 1,4X) Frågan är vilken?!? Har hört varmt om både Nikon´s Af 300/4,0D If-Ed AF-S samt Sigma´s 300/F4 APO (men HSM modellen finns den för NIKON?!?) har nämligen hört båda delarna. Någon som kan? Anledningen är ju att man behöver en rätt snabb rackare(och tyst) ute i naturen...
ÄR Sigma´s fast enough? och går den att mäta mot en nikon(pratar snabbhet & kvalitetoch prisvärdig!)?:rolleyes:

Någon som brukar vara ute i buskarna och prassla...uppskattar tips för teleobjektiv (för nikon)!?

Tack på förhand!
/Robban

Varför inte en bl. 2,8 istället för 4? Finns beg. 300/2,8 för 12.900:- finns säkert billigare oxå! /KG

Först när jag läste 2,8 istället för 4 = I WISH !
men min plånbok är fan inte så TJOCK!

men för 12 loppor kan man ju verkligen tänka en gång till ! säger bara VAR ?

Äger man 12.000 så är man inte fattig. - Jag är fattig!

300/2,8 AIS 12.900:- tel.0407-21800
300/4 AF 7.400:-

300/2,8 ai 10.995:- [email protected]
300/4 (tokina) ATX AF 3.495:-

osv.
osv.
osv.
osv. /KG

pengar?
jorå det är enkelt, bo i en etta, äta nudlar, ha en tjej som inte är allt för dyr i drift =)
så får man en slant över, sedan är man en överbetalt it-konsult...funkar!

Sedan är jag färsk inom foto, har inte hunnit spendera mina pengar ännu:D

Men hur ser garantin ut för begagnade saker, hur vet man att man inte behöver skicka in den på reparation efter några månader...har taskig erfarenhet av beg.

Men det låter lockande...men gör inte allt som är billigt det?

men en nikkor bör ju tåla en smäll eller två =)

Robert, garantin brukar väll på begangnade saker variera. Men mins tre månader sulle jag tro. Om du tycker att det låter lite så går det ju alltid att förläng via ditt försäkringsbolag.

Men jag tycke inte att du har något val. Det vore renta av dumt att köpa nytt. Då kan man lika gärna slänga pengarna i sjön! och var gör dem mäst nytta?

Och det där med "att skicka in den på reparation efter någon månad." Det kan väll hända nya saker med?

Och om du andvänder alla dina kameraprylar med principen "att de ska tåla nån smäll" Så kommer nog alla dina saker att gå sönder...

Var försiktig eller försäkra till dubbla värdet! Och det kostar pengar. Men du är ju tät. Till skilnad från... /KG

Nikon 300/2,8 för 12000kr???

Var finns den optiken?
Manuella kanske finns billiga men att hitta en AF-optik för de pengarna går nog inte.
Iaf inte i ett bra skick.
Eller?

Thomas :confused:

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar