Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

National Geographics 100 bästa bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Myregrund

Aktiv medlem
Jag var på utställningen på Naturhistoriska i går.
Massor av inspiration.
Rekomenderas.

Fråga:
Någon som vet hur kopiorna är gjorda ? Digitalt ?
Alla bilderna hade likadant korn eller brus som inte var lika imponerande. Om man tittar när dvs.

Sen kan jag även tipsa om Georg Oddners utställning på Magasin 3 Stockholm konsthall. Mycket bra.

Jo, jag var också där igår. Kan som sagt rekommenderas.

Vad gäller korn och skärpa etc så var jag snarare imponerad. Så vitt jag vet fotar NG till största delen med småbild och kopiorna var inte precis små. Standardstorleken uppskattade jag till 50x70cm, en del var tom ännu större, kanske 70x100cm. Visst syns kornet tydligt vid sådana förstoringar och inte klarar skärpan att man tittar nära, men jag var ändå positivt överraskad över hur tekniskt bra bilderna såg ut vid normalt betraktningsavstånd.

Hmm, Dox tar 560:- + moms för 70x100 lambdaförstoringar... skulle inte sitta helt fel över soffan! ;-)

/Martin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar