ANNONS
Annons

National Geographic Sveriges 5-årsjubileums fototävling!

Produkter
(logga in för att koppla)

macgunde

Aktiv medlem
http://www.nationalgeographic.se/polopoly.jsp?d=439&a=2523&l=sv

- så deltar du

Blir det du som i samband med National Geographic Sveriges 5-årsjubileum vinner ett presentkort till drömresan, en exklusiv kalvskinnsjacka, en storstadssemester i Europa eller en årsprenumeration på National Geographic Sverige? Kanske. Du har i varje fall chansen, om du skickar in ditt allra bästa foto till oss.

Deltagare
Alla läsare kan delta i tävlingen enda undantaget är professionella fotografer och anställda hos Bonnier Publications samt deras familjer.

Tema
Temat för de inskickade bilderna är NATUR och KULTUR. Det vill säga den typ av motiv som du hittar i National Geographic.

Priser
Första pris: Presentkort på drömresa med MyPlanet. Värde: 10000 kr.

Andra pris: Exklusiv kamera från Nikon. Värde: 9000 kr.

Tredje pris: Storstadsresa i Europa för två personer med Sterling. Värde: 5000 kr.

Fjärde pris: Läcker dykarklocka från Citizen. Värde: 4000 kr.

Femte till tionde pris: Årsprenumeration på National Geographic Sverige. Värde per styck: 800 kr.

Nu är det brådis!

Sista inskickningsdag till fototävlingen - se macgundes inlägg ovan - är i morgon (måndag 16/1).

Vad tyst det blev

Några dagar efter att jag mailat iväg min bild - några tiotal minuter före deadline - började jag fundera över vilken tidpunkt fototävlingen skulle avgöras (efter veckor? månader?) och på vilket sätt resultatet skulle publiceras (i e-mail? på webben? i svenska NG?) - inget anges här och slängde därför iväg några korta frågor i ett mail till den svenska redaktionen ( [email protected] ).

Kom inget svar eller annat livstecken.

Började lite irriterad befara att mailadressen var föråldrad, ringde därför Bonniers kundtjänst och kollade;
* Jo, jag hade mailat till rätt ställe.
* Nej, redaktionen har ingen telefon.
* Ja, vi känner väl till tävlingen, det kommer fortfarande in många bilder i posten (hm, åtta-nio dagar efter sista inskicksdag...?)

Skickade sen ännu ett mail "hallååååå, någon där?" - inget svar nu heller.

Alltså:
Någon som hört av National Geographic eller hittat info någonstans? Kanske någon som köper svenska NG (jag har bara amerikanska) och läst något om tider?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar