Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

National Geographic NG2475

Produkter
(logga in för att koppla)

boris.bonasin

Aktiv medlem
Nu inför vintern är det dags för mig att köpa ny kameraväska. Jag surfade in på Cyberphoto för att kolla utbudet och hittade en supercool väska som genast väckte mitt habegär.

Nu till frågorna; är det någon här FS som har en sådan och kan lämna ett omdömme och kanske visa några bilder på insidan?

Är det någon som vet om den rymmer den en D200, 17-55, 70-200, en 105:a och en SB800? Och finns det lösa "axelkuddar" att köpa till väskremmar, sådana som sitter på t ex Crumplerväskorna?
 
Jäklar vad snygg den var! Har aldrig sett eller provat en sån men enligt bilderna så ser det ut att bli lite trångt. Jäkligt fin utrustning du har föressten.
 
Ja, visst är den snygg. Mitt habegär väcktes omedelbart när jag såg den. Dock så är jag tveksam till om utrymmet räcker. Men jag kommer nog trots allt inte att kunna låta bli att beställa väskan...
 
Ja den var snygg!
Har nästan alltid min laptopp med mig så jag letar efter en bra kamera väska som klarar en lapptop för en billig peng. Hellst en rygsäck.
 
Den finns som ryggsäck också. Två modeller till och med:
NG large NG5737
NG medium NG5162

Och en för kompaktmodeller som heter NG1152.

Axelremsväskan är riktigt snygg men jag tror inte du får ned allt det där utan att det trängs lite.

Hittade bilder på väskan som öppen (syns ändå dåligt hur mycket som får plats), samt två bilder till med innanlocket och objektivdel.

http://www.digibao.fr/toutes-nos-ma...c/protection-sacs-et-etuis/zsmnat1ng2475.html

När det gäller skydd för axel så kanske det finns tillbehör...men jag hittar inget.
Domke har dock en massa tillbehör av alla dess slag. Kanske finns nåt där som skulle kunna passa?
http://www.atphototech.se/domke/utility.htm
 
Senast ändrad:
Jag såg den i en butik nu i sommar. Har för mig att det var Swefo. Den väckte mitt intresse initialt, men efter att ha pillat med den så ratade jag den av anledning som jag inte minns nu. Du kan ringa Swefo och fråga om de har den samt om de kan provpacka den med liknande saker som du har.
/Erik
 
Eftersom min beställning blev märkt med "Leveranstid okänd" och jag snabbt måste ha en väska så avbeställde jag den idag och beställde istället en Lowepro Stealth Reporter D400 AW.

Möjligtvis kommer ajg att betsälla den när den finns på lager.
 
boris.bonasin skrev:
Eftersom min beställning blev märkt med "Leveranstid okänd" och jag snabbt måste ha en väska så avbeställde jag den idag och beställde istället en Lowepro Stealth Reporter D400 AW.

Möjligtvis kommer ajg att betsälla den när den finns på lager.


En Stealth Reporter 400AW har jag haft ett tag, men jag gillade den aldrig, så när jag nu i sommar undrade vad jag skulle göra med den så slog idén mig.
Nu använder jag den som resväska :)
Plockade ur inredningen och bytte till en Domke-rem (min favorit). Det är en bra weekendbag.
/Erik
 
Ha ha, är den så stor? Tja, i så fall får det bli en förvaringsväska. Som det är nu så är jag trött på ryggsäcken, som är bra vid transport men annars helt oduglig, och ryggsäcken är enda väskan har som rymmer allt.
 
Köpte en Lowepro Mini Trekker Classic!
Ingen datorväska men jag får faktiskt in datorn i den :) 2 kameror 4 gluggar och en blixt plus en massa smått. Funkar fint..!

Men jag håller med rygsäck är inte bra om man skall hålla på och byta snabbt mellan objektiv etc..
 
Det är just en Minitrekker II AW jag har:) Och visst, det är nog den bästa ryggsäck jag har haft men nu inför vintern när snö, slask och annat elände väntar så ser jag säcken som oanvändbar.
 
Senast ändrad:
Jag kunde trots allt inte låta bli att köpa en National Geographic NG2475.

Väskan är mjuk och formar sig runt kroppen så den känns behaglig att bära.

Den rymmer min utrustning utan vidare. Blixten får jag dock placera i en av ytterfickorna. Inuti väska finns en insats för kameran så för att allt ska bli bra ska jag köpa en lös insats från Domke.

På axelremmen sitter en axelkudde som är fixerad och inte kan flyttas. Så man behöver inte göra som jag gjorde och skaffa en lös och dyr axelkudde från Domke:)

Jag bifogar några bilder nedan.
 

Bilagor

  • ne1jpg.jpg
    ne1jpg.jpg
    45.5 KB · Visningar: 1,029
Jag är ute efter nya väska och har fastnat lite för den här. Skulle gärna få svar på ovanstående fråga, hur pass vattentålig är den jämfört med tex. Lowepros grejer?

Jag vill ha i en Canon 5D, 20/1,8; 35/2, 50/1,8 samt en 580EX coh en 12" dator i väskan. Det borde väl fungera eller?

//Ola.
 
oee skrev:
Jag är ute efter nya väska och har fastnat lite för den här. Skulle gärna få svar på ovanstående fråga, hur pass vattentålig är den jämfört med tex. Lowepros grejer?

Jag vill ha i en Canon 5D, 20/1,8; 35/2, 50/1,8 samt en 580EX coh en 12" dator i väskan. Det borde väl fungera eller?

//Ola.

Har inte testat tätheten så de blir svårt o svara på men regn tål den.

Dina prylar får du lätt i.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.