Annons

Nån som varit i Kuala Lumpur?

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Skall dit nu i juli/aug och funderar på vilka fotobutiker man inte får missa. Någon som har tips på antingen fotobutiker eller något annat skoj? Har hört att det skall finnas stooora teknikvaruhus, men är de bäst/billigast? Misstänker att varuhusen ser ut som i Jakarta och då är det i stort sätt omöjligt att handla... alla säljer nästan samma saker till olika priser och skall man prisjaga där så har man ihjäl sig... ;-)
 
Jag har varit i KL flera gånger. Är du ute efter teknik o kameragrejer så besöker du rätt stad! Svårt att säga vad du ska besöka. Finns väldigt mycket helt enkelt! För att få ner priserna så är det enklast att gå runt till olika affärer o pressa så mycket du orkar! o hoppas att ringiten e låg när du åker dit...Jag handlade kameragrejer i KLCC. Har inte haft några problem med ngt därifrån.
 
Hur har priserna varit? Är bl.a ute efter en blixt till min Pentax och den ligger på 3600 kr här.
 
Jag kollade på blixt när jag var där, för ung i månad sen, till min kamera som kostar 3300 här hemma. Tyvärr var det inte så stor skillnad på just blixtar. Jag tror att jag hade sparat in 500-600 kr på att köpa den i KL. Större skillnad på hus o objektiv, såklart.
 
Var där i januari och jagade fotoprylar rätt intensivt. Skrev sedan om det i den här tråden.
Tyvärr har USA-dollarn gått upp rejält sedan dess och malaysiaringgiten följer den till 3,8.

Skulle tro Sungei Wang Plaza i centrala KL har största utbudet av elektronikprylar. En affär vid namn Boeing är störst på kameror där. Dock hittade jag en liten miniaffär i Pudu Plaza (YL-Camera Service) som sålde (grey market) till de bästa priserna.

Mer info om precis allt hittar du här: http://www.photomalaysia.com/
 
polaren är från Malaysia o han är där nu
prata med honom genom MSN
han sa att det är nästan samma pris här som där
det är inte värt att köpa elektronik för 500:- billigare där
 
Gäller samma sak för Thailand, dit jag skall i november. har hört att Bangkok skall vara billigt, men det är det pa internet i Schweiz (där jag bor) ocksa...

Tipsa gärna!!!!

a
 
Kom just hem fran KL. Malaysia har precis overgett den fasta vaxlingskursen mot dollarn, sa tyvarr har ringiten blivit ytterligare nagot dyrare...

Generellt sett finns det inga jattesummor att spara just nu. Men det varierar mellan produkter, jag jamforde priser pa nagra objektiv och nagot var tom dyrarare an i Sverige medans ett annat var 25% billigare.

Nagot man bor vara medveten om ar att t.ex. objektiv sallan finns pa hyllan, men ofta kan saker bestallas om kan vanta nagra dagar. Kan man inte vanta bor man bestalla i forvag, via telefon eller email.

Photomalaysia, som nagon namde, ar ett bra stalle att fa en uppfattning om rimliga priser.

Jag har tidigare handlat hos Tarita hogst upp i Sungei Wang, som brukar ge bra priser, och nu senast pa Foto Shangri-La pa Jalan Sultan Ismail. Det finns ett flertal fotoaffarer i Berjaya Times Square ocksa, men har aldrig handlat dar.

Ursakta avsknaden av svenska tecken...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.