ANNONS
Annons

Nån som äger en EOS 100 och vill kommentera den?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag är nämligen sugen på en begagnad sådan för 3000kr. Jag har idag en 10 år gammal EOS 1000 och vill byta up mej. Funderade på en ny EOS 30 men det blir för dyrt. Är kanske en EOS 100 ett bra alternativ??
Tacksam för svar!!
Mvh/ dennis

Bra kamera

Det är en bra kamera, som är lätt att arbeta med. Har allt och lite till, har både skärpdjupskontroll och spegeluppfällning. Lagom stor och tung. Finns handgrepp att köpa så att greppet om kameran blir bra. Fin blixtexponering, bra ljusmätning. Har kanske inte samma snabbhet och exakthet i fokusering som typ EOS 30, men det beror väl mest på att den har fler punkter att ställa in skärpan med och säkert modernare utformning. Vad priset anbelangar så bör du inte betala mer än 2000:- för ett hus på privatmarknad, jag köpte min för c:a 2000:- i fint skick. För dom pengarna så får du mycket kamera

Tackar!!

Tack så mycket för svaret!!! Ja, 2000 kr låter rimligt vid ett privat köp, men detta är hos en återförsäljare i stan(Gbg) som säljer begagnat. jag antar att priset isåfall är skäligt?! Hursomhelst verkar det vara en bra kamera!! Någon mer som har något att tillägga så gör gärna det. Annars får ni gärna skicka mej ett mail på [email protected]
Återigen, tack!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar