Annons

Nån från chalmers/gu/eller den åldern ungerfär

Produkter
(logga in för att koppla)

HenrikMorck

Aktiv medlem
Tänkte att de kunde vara roligt att snacka/fota med/dricka en öl/kaffe med någon i ca 21-28 åldern. Vill inte verka picky men alltid när man frågar så är folk väldigt mycket äldre. Nu tycker jag iof inte det är fel med äldre personer :D...vore dock trevligt med någon som iaf är nära spektrumet av ens egen ålder, 25.
 
Har mitt kontor på Chalmers-området. Nyligen flyttat till Göteborg och fotandet har hamnat lite efter. Är iaf 22 år för tillfället.
 
Jag pluggar på Chalmers, läser på V.
Pluggar mer än jag fotar just nu men fotade en miniracingtävling i helgen, det var lite körigt eftersom jag körde också.

edit: 23 år:)
 
Jag läser andra året på Z och försöker fota när jag har tid och lust. Men jag är "bara" 20 år. :)
 
Ytterligare en 21-åring här!
Är "mellan två jobb" just nu, så tid finns det gott om.

Har inte börjat studera än, men jag är iaf i "rätt" ålder. =)
 
Jag är med på en "Chalmers-träff". Har läst 4 år på Z, har för närvarande lite studieuppehåll i väntan på x-jobb.

Är 25 förresten =)
 
Om ni pluggar på Chalmers finns där flera fotoföreningar, t.ex. Chalmers Film- och FotoCommitté (CFFC) som jobbar med att dokumentera kårens verksamhet för sina medlemmar. Det är mycket kalas och konsertfoto men även uppdragsfotografering åt kåren, skolan och externa uppdragsgivare. Förbannat skoj helt enkelt!

//Emil
ordf. CFFC 2003-2004
 
Hej, jag kan tänka mig att hänga på. Hade varit roligt att träffa lite fler fotointresserade och kanske gå ut och knäppa lite.
För er information så läser jag fjärde året på E, 24 år gammal.
 
HenrikMorck skrev:
Oh....berätta mer...låter väldans intressant
Sorry, hann inte skriva något i helgen. CFFC är en kårkommitté i ChS och har från kårstyrelsen ett uppdrag att bevaka händelser på kåren och skolan för kårens medlemmars räkning. Det kan handla om konserter, kalas, mässor och event. Stora jobb är t.ex. nollningen, Halloweenkalaset, Charm och cortègen.

CFFC har också en hel del uppdragsfotograferingar åt kåren, skolan eller externa uppdragsgivare. Fotografer från CFFC finns ofta med på större sittningar, baler och examensceremonier. Utöver detta hjälper vi även kårtidningen Tofsen med bilder, antingen arkivbilder eller nytagna.

För att kunna genomföra uppdragen har CFFC en stor mängd utrustning, från studioblixtar till digitalkameror som står till medlemmarnas förfogande när de inte används på uppdrag. För de som är intresserade av klassisk, analog fotografi finns ett stort mörkrum med utrustning för kopiering i färg och svartvitt. Då och då (nån gång om året) håller CFFC kurser för teknologer som vill ha tillgång till mörkrummet.

Ta kontakt med ordförande Martin Holmberg på [email protected] om ni vill veta mer, hälsa gärna från mig! =)
 
21 år, maskinteknolog och drivande i M-Photo. Vi har själva funderat på liknande. Kanske kan man få med sig E-Photo, CFFC och alla andra föreningar?
 
Något borde iaf styras upp iom att det faktiskt finns intresse för de. roligt att lära känna lite folk i sitt närområde som också gillar att fota
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.