ANNONS
Annons

Några frågor

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotokonst

Avslutat medlemskap
Finns det någon bra dia film för porträtt foto i färg (135). Eller ska man hålla sig till tex neg. film typ Porta 160 vc/nc eller Fuji NPC?

Finns det ngn bra svartvit dia film,förutom Afga Scala?

Är det ngn som har erfarenheter från HOYA softener filter?

Skiljer det mycket på de svartvita filmerna Technical Pan och tex T-MAX 100 (föruton priset)?

MVH Stefan.

Fotokonst skrev:
Finns det någon bra dia film för porträtt foto i färg (135). Eller ska man hålla sig till tex neg. film typ Porta 160 vc/nc eller Fuji NPC?
Många gillar Astia/Sensia men ta mig inte på orden för jag har aldrig varit mycket för människor.
Fotokonst skrev:
Finns det ngn bra svartvit dia film,förutom Afga Scala?
Många filmer går att skicka iväg för framkallning till dr5. Men det blir säkert dyrt, det är ju utomlands. Kodak har också ett kit för omvändning av T-Max och Techpan så det är ju också ett alternativ. Ta mig inte på orden där heller för jag har aldrig provat.
Fotokonst skrev:
Skiljer det mycket på de svartvita filmerna Technical Pan och tex T-MAX 100 (föruton priset)?
Japp, det gör det. Värt varenda krona om man gillar fint korn kan jag säga redan efter ett par rullar. Vore det inte av rädsla för att den skall försvinna som alla andra "smala" emulsioner skulle jag lära mig den riktigt ordentligt och standardisera på den.

Fotokonst skrev:

Många säger att Kodaks E100S skall återge hudfärger mycket bra och därmed vara en bra film för porträtt.
Jag har inte provat den än men jag har köpt på mig några exemplar så det blir väl snart.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar