Annons

Något lurt. SNABBA SVAR!!

Produkter
(logga in för att koppla)

aiWa

Avslutat medlemskap
Kontaktade en kille på Ebay som sålde en 1ds Mark2 till ett lågt pris. Han svarade med att kameran var oöppnad från kartongen och frågade vad jag ville ge för den. Jag skrev att eftersom jag nyligen hade köpt en 20d så hade jag inte så mycket pengar. Men att jag kunde tänka mig att ge 600 USD för det vilket i svenska kronor är ca 4500. Han svarade med att han tog mitt bud om vi gjorde en affär i dag. Det ligger en hund begraven någon stans här, men man vill ju inte gå miste om den affären heller. Hur skall jag gå tillväga för att inte bli blåst. SNABBA SVAR!!!

//Carl-Philip Karlsson

Men snälla nån, jag har lust att kalla dig ordentligt korkad men gör det inte....hur kan du ens för en mikrosekund få för dig att någon säljer en splitter ny kamera till 5-10% av nypris?! För du över pengar till honom kommer jag att skratta rått när du beklagar dig över att ha blivit blåst...

Ursäkta tonen i inlägget...men allvarligt...det är inte konstigt att det finns skojare när det finns såna som du...

//David

Börja med att fråga dig själv varför någon skulle sälja kameran för ett så mycket lägre pris än vanligt. Oöppnad till och med...

Eller så kan du börja räkna på om det blev ett bra kilopris på tegelsten. ;)

Annvänd paypal.
Jag har för mig att ebay har en försäkrig so gör att du kan få tillbaka pengarna..

MvH Andreas

Jag säger som resten, är det för bra för att vara sant så ska man hålla sig borta om man inte kan köpa varan på plats. Mycket bedrägerier hos polisen nu.

Fattar att det inte är någon seriös men jag menar om det fanns någon försäkring på ebay som gjorde att jag betalade efter det att jag har kontrollerat varan. Inte seriöst det fattar tillochmed jag. Kan ju försöka förhandla mig till att betala efter jag kontrollerat varan. Kan man göra det med ebay.

//Carl-Philip Karlsson

Om det nu är "seriöst" i den bemärkelsen att kameran verkligen finns, varför vill du då köpa stöldgods?

Acceptera att den kamera du vill ha kostar en viss summa pengar. Annars kan du väl lika gärna stjäla den i en butik eller något istället för att uppmuntra någon annan göra det åt dig?

Ett annat alternativ är att det är en förståndshandikappad som säljer kameran men då är det heller inte så moraliskt rätt av dig tycker jag...

Ebay funkar ju inte alls på det sättet. Det är en auktion och efter att auktionstiden går ut säljs varan till högst bjudande. Försäljaren är förpliktigad att anta det budet. Vill han ha en viss minimisumma måste han ange att minimibud. Det där verkar skumt.

Nu höjer han priset 1000Euro. Som sakt det ligger en hel kennel begravd. Lika bra att spara och köpa den ärligt men kanske billigare i Bangkok.

//Carl-Philip Karlsson

Jag har blivit erbjuden Eos 1ds (2 st)..

England

för ca 8000 skr st, dock smått använda i kartong, med samtliga bevis..

Så.......

Glöm att du såg den (mitt tips oxå)...

tomasbz skrev:
Jag har blivit erbjuden Eos 1ds (2 st)..

England

för ca 8000 skr st, dock smått använda i kartong, med samtliga bevis..

Så.......

Glöm att du såg den (mitt tips oxå)...

Tomas: Var dom seriösa menar du? 8000:- låter vääääldigt lite för 2 1Ds

/A\

aiWa skrev:
Nu höjer han priset 1000Euro.
Nu börjar det likna Life of Brian:

- Haggle properly, this isn't worth nineteen!
- Well, you just said it was worth twenty!
- Oh dear, oh dear. Come on, haggle!
- Uh, all right, I'll give you ten.
- That's more like it!

aiWa skrev:
Nu höjer han priset 1000Euro. Som sakt det ligger en hel kennel begravd. Lika bra att spara och köpa den ärligt men kanske billigare i Bangkok.

//Carl-Philip Karlsson

Klokt att skippa tankarna på den affären! Ärlighet varar längst. På kort sikt är det kanske kostsammare, men i längden alltid billigare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar