Annons

Någon som vill ge respons?(snabba svar)

Produkter
(logga in för att koppla)

Rapila

Avslutat medlemskap
Går sista året på gymnasiet och Projektarbetet ska lämnas in på fredag.

Mitt projektarbete som är en Hemsida är näst intill klar, ska endast knåpa ihop infodelen och sedan är allt klart. Utom en grej, respons.

Hade vart guld värt om någon/några skulle vilja ge sina synpunkter på hur ni tycker det blev.

Kankse bör påpekas att det är allra första gången jag jobbar i dreamweaver så det rent tekniska är väl inte så avancerat men utseende mässigt hade vart bra att få veta lite vad ni tycker.

Hemsida

Tack på förhand
/Matti
 
Hyfsat enkel sida...lätt att hitta och temat är genomgående bra! Vet dock inte om jag gillar att kontaktsidan är din indexsida. Jag tror det är bättre att vara mer "rakt på sak" och slänga fram portfolion som indexsida. Gillar folk vad de ser brukar de oftast leta efter någon sorts information/kontaktuppgifter sen iallafall - varför ha kontaktuppgifter när man som ny besökare ej har några egentliga skäl att kontakta?

I övrigt snyggt!!
 
Jag gillar din hemsida, snyggt och enkelt. Jag går själv och skall göra en ny till frugans firma, så det är givande med inspiration. I portfoliet blir det dock lite mycket på höjd. Om du placerar tumnaglarna på sidan eller nåt, så får du bättre plats till stora bilden. Hälsningar, Thorsten.
 
Hej Matti!

I mina webbläsare (Safari 3.0.4 & Firefox 3.0) så blir det inget utrymme under bilderna, vilket jag stör mig lite på. Det hade varit trevligt med lite svart även under bilderna...

Annars, tummen upp från mig.
 
jrosen skrev:
I mina webbläsare (Safari 3.0.4 & Firefox 3.0) så blir det inget utrymme under bilderna, vilket jag stör mig lite på. Det hade varit trevligt med lite svart även under bilderna...

Sitter med med Firefox och safari, på en macbook. Blir det inget mellanrum alls eller för lite?
 
Pappersflygplan skrev:
Sitter med med Firefox och safari, på en macbook.

Det är tyvärr en minoritetsutrustning. Du borde se till att testa på de vanligaste kombinationerna av OS och webbläsare. Skaffa dig några kompisar som kan testa åt dig, om du inte själv har tillgång till Windows och Linux.

Per.
 
Pappersflygplan skrev:
Ingen jättevan forum postare ännu, men man lär väl sig :)

Det är lugnt. Rubriken "Någon som vill ge respons på min hemsida?" hade givit oss avsevärt mer info om vad du ville. Att skriva att det är bråttom hjälper inte ett dugg. De som vill hjälpa till gör det troligen genast, de andra struntar i det ändå.

Per.
 
Det blir inget svart under bilden alls.
Går knappt att se om hela bilden syns men troligen gör den det.

Ett annat tips är att inte skriva e-mail adress i text form. Många automatiska "robotar" som cirkulerar och scannar efter e-mail adressen om sedan säljs/används för spam.
Skapa en snygg liten bild med samma bakgrund som sidan och sedan matchande färg på texten. Ser likadant ut men kan inte scannas.
 
Glendronach skrev:
Det blir inget svart under bilden alls.
Går knappt att se om hela bilden syns men troligen gör den det.

Ett annat tips är att inte skriva e-mail adress i text form. Många automatiska "robotar" som cirkulerar och scannar efter e-mail adressen om sedan säljs/används för spam.
Skapa en snygg liten bild med samma bakgrund som sidan och sedan matchande färg på texten. Ser likadant ut men kan inte scannas.

Tack för tipset, tänkte inte på detta.
 
För mörk i mitt tycke.

Till exempel kommentarerna under projekt, och menyerna tycker jag också skulle kunna vara ljusare. Om du ska envisas med svart bakgrund, lägg på en ljusare ram runt bilderna, eftersom många av dina bilder är mörka flyter de ihop med den svarta bakgrunden.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.