Annons

någon som vet om denna mod 1,5V till 1.35V fungerar?

Produkter
(logga in för att koppla)
ok, är ny här o visste inte alla olika kategorier

fast skulle vilja ha den på två trådar då det gäller båda minolta och ifall någon som vet om det funkar även på andra 1.35V kameror. Så man kanske får ha kvar tråden på minolta sidan?
Mvh Peter

Många diskussioner tangerar flera kategorier, men det är sällan problematiskt med det sätt fotosidans forum är uppbyggt på. Många, kanske de flesta, aktiva medlemmar läser diskussionerna genom att gå in på Lista nya eller Lista senast inlagda och ser då diskussioner oavsett var de ligger. Sätter man då en bra rubrik är sannolikheten rätt stor att folk ser tråden. Och en bra rubrik har du absolut satt.

Med flera trådar blir diskussionerna fragmenterade och risken är stor att folk helt enkelt struntar i att svara.

Den bör fungera även på andra 1.35V kameror - det skall också finnas liknande adaptrar att köpa (hyfsat dyra dock, har jag för mig).

Ett alternativ om man vill slippa löda är att använda 1.4V hörapparatsbatterier. De är billiga men håller bara en månad (om man tejpar över några av lufthålen så verkar det hålla ett par månader i min sparsamt använda ljusmätare). Batteriet (typ 675) har mindre diameter än kvicksilver cellen PX625 men det löser den kreative lätt - själv använder jag en bit ihoprullat papper för att hålla batteriet på plats.

andgi skrev:

Ett alternativ om man vill slippa löda är att använda 1.4V hörapparatsbatterier. De är billiga men håller bara en månad (om man tejpar över några av lufthålen så verkar det hålla ett par månader i min sparsamt använda ljusmätare). Batteriet (typ 675) har mindre diameter än kvicksilver cellen PX625 men det löser den kreative lätt - själv använder jag en bit ihoprullat papper för att hålla batteriet på plats.

De i min Canonet har hållt ~3 månader åt gången, utan att jag tejpat för nånting eller nåt sånt.

Tycker jag är helt okej för batterier som kostar under 10kr/st. ;)

/Henri

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar