Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som vet hur man skriver Cophyrightmärket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som vet vilka knappar man ska trycka på för att skriva Cophyright märket/ikonen? Fick lära mig det av min lärare för ett tag sedan men kommer inte ihåg hur man gjorde.
Snälla Hjälp!

© Jag får gå in på Tillbehör/Systemverktyg/Teckenuppsättning och sedan kopiera tecknet och därefter klistra in det.

Redigerat: © Funkade då.

Om jag (som kör PC med Windows) skriver <ALT>+169 så får jag det här: ⌐
Om jag däremot skriver <ALT>+0169 så får jag: © (som Andreas påpekar funkar det bara om du skriver på det numeriska tangentbordet).

Edit: påminn mig om att läsa trådarna noggrannare innan jag svarar i fortsättningen... Så nu att det stod "0169" överallt ... ;o)

Senast ändrad:
Graal skrev:
© Jag får gå in på Tillbehör/Systemverktyg/Teckenuppsättning och sedan kopiera tecknet och därefter klistra in det.

Redigerat: © Funkade då.

Vilket tecken du får är oxå relaterat till aktuell teckenuppsättning.

Ett hyfsat snabbt sätt att nå Teckenuppsättningen är att klicka START - KÖR och skriva charmap

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar