Annons

Någon som testat Kodak easyshare c653?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nina W

Aktiv medlem
Ska skaffa mig en digital kompakt kamera eftersom min Kanon tyvärr inte alltid får följa med pga plats brist. Det blir sååå många missade bra bilder för tillfället:-(

Funderar på en Kodak easyshare c653 då jag har hittat en till bra pris, någon som testat eller har en sådan vore jag tacksam för åsikter/omdömen.

har ni andra tips på kameror runt 1000-1500:- så mottages de tacksamt.

Tack på förhand/ nina

Kolla om www.cyberphoto.se har kameran och har tagit några testbilder.
Jag tänkte själv köpa en Kodak kompakt för några år sedan eftersom Kodak är ett tufft märke. Men efter att ha kollat bilderna på just CyberFoto så insåg jag att Kodaken var skit.
Det borde vara lag (marknadsföringslagen eller konsumentköplagen) på att företagen har jämförelsebilder att visa upp.
Vad olika kommersiella medier (fototidningar o dyl.) skriver i tester tror jag inte ett skit på efter att ha blivit pålurad en FujiFilm Finepix S9600. Däremot kan man titta noga på deras testbilder och upptäcka brister (oerhörda oskärpa t.ex.) de inte nämner med ett ord.
Sammanfattning: Googla och kolla in bilder (bilder ur tester) tagna med kameran ifråga och jämför med andra liknande kameror innan du bestämmer dig.

Hittar du en begagnad Canon PowerShot A85 så köp den. Här är 100 bilder jag tagit med den superskarpa kameran.

Senast ändrad:
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar