Annons

Någon som kan Finska ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Hej.

En modell som jag står nära och har plåtat ett flertal gånger har mot sin vilja blivit upplaggd på en Finsk sida, och ett 30tal av mina bilder finns där oxå. Bilderna har manipulerats så det ser ut som om hon visar "musen" och gör andra saker på bilderna av sexuell karaktär.

Jag ämnar att kontakta företaget, men då deras hemsida är på Finska, och min egen Finska är "mer än rostig" behöver jag någon som kan hjälpa mig översätta.

Modellen mår MYCKET dåligt och gråter mycket pga det här.

Kan någon kontakta mig och hjälpa oss/mig/henne
så jag kan spåra den som gjort detta,kontakta webhotellet,stänga ner sidan ?

Mvh

Niklas Wibom
E-mail: [email protected]
 
Tyvärr kan jag inte hänvisa dig till någon i nuläget som kan finska, men testa i ett inledande skede med engelska...

/Janne
 
Terve

Det borde väl finnas en hel del finskspråkiga på fotosidan, men kan du inte skriva till dom på engelska, det borde väl gå.?
Tyvärr kan jag ej skriva på finska annars skulle jag gärna hjälpt er!
Förstår bara språket och pratar lite, men bara lite
/ Jim.
 
Du kan nog skicka ett medelnande
på svenska till webhotellet i fråga!
Finska o Svenska funkar ganska bra i
finland!:)Engelska ska inte heller vara nått problem!
 
Engelska ska nog funka, men räkna inte kallt med att mottagaren förstår svenska. Till myndigheter och liknande kan du skriva på svenska eftersom landet är tvåspråkigt, men gemene man kan inte automatiskt språket för det.

Lycka till!

Mvh.

Adrian som kan vardagsfinska till tals men inte vågar sig på ett skrivet brev.
 
Om det är hon på bilderna och det är du som har tagit dom tveka inte kontakta en advokat stäm skiten ur dom få skadestånd
 
Skaffa en advokat.
Angående att kontakta myndigheter på svenska så kan jag nog säga att det inte lönar sig, man har nog en väldig tur om man kommer i kontakt med en svensktalande inom någon som helst myndighet.
Men om det går så långt som till rätten är det tvunget att allt går på svenska om än med tolk bara en av parterna är svenskspråkig.
 
Kontakta även deras internetleverantör (isp) och meddela dem vad deras kund håller på med. Är isp:n seriös, kommer de kräva att kunden upphör med felbeteendet efter som det bryter mot avtalet jämtemot isp:n, alternativt stänga av kunden.
 
Stor respons

Jag vill med detta inlägg tacka alla för den posetiva respons som erhållit genom mitt inlägg på fotosidan.

Johan Okker valde att ägna tid som normalt ägnas åt sömn att spåra upp ISP-leverantör och all teknisk information som behövdes. Utan denan hade ärendet inte kunnat fortsätta.

Matti Hämäläinen , som talar och skriver flytande Finska såsom Svenska har tagit sig tid att översätta det brev som nu skickats till internethotellet.

En av fotosidans medlemmar fick jag även bra kontakt med idag, och förhandlingar går om att han eventuellt skall sponsra min sida www.kema.nu som webmaster och den hjälpen är tacksamt välkommen.

Jag har utöver detta fått mail från ett antal andra personer som erbjudit mig sin hjälp.

Tusen tack för all hjälp och bistånd. Jag kommer att hålla er uppdaterade i fallet.

Än en gång: TACK !!!!
 
När jag haft affärer med finnar har jag anlitat en bekant som översättare (bl a till websidor) och betalt denne för arbetet.

Skulle du behöva någon i framtiden och är beredd att betala för det kan jag förmedla en jätteduktig och snabb kontakt (som innehar F-skatt). Fast nu verkar det kanske lösa sig för dig iaf förstås..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.