Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som har Sigma EX 18-50

Produkter
(logga in för att koppla)

Nome Nescio

Aktiv medlem
Fråga som topic: Ovanstående objektiv med Minolta AF-fattning?
Har letat desperat efter denna glugg men hittar ingen som vill sälja den. Det går några ryckten på DP att Sigma dragit in gluggen pga fokusproblem, men inget är bekräftat.

/Per

Såvitt jag vet har den linsen inte ens kommit ut för Minoltafattning ännu. Det enda "digital-objektivet" (mindre bildcirkel) till Konica-Minolta som verkar finnas till salu ännu är Sigmas 18-125 (och kanske Tamron 18-200).

Efter en sökning på DP så fanns det några som har den i england. Men jag hittar ingen återförsäljare som har den i sina listor idag.

Fick svar från Expert Invest AB idag:

Godmorgon Per,
Objektivet har inte hunnit ut på marknaden ännnu, de landade hos oss igår.
Kontakta din Expert butik för mer information.

Om de tala sanning eller ej kan man fundera på, men de är väldigt snabba på att svara så lite vreds skall de ha.

/Per, som vill köpa en prisvärd normalzoom till D7D i en nära framtid.

Expert och Sigma har gott samarbete. Jag fick t.o.m. bättre pris på mitt Sigma EX 18-50/2.8D (Nikon) hos Expert Linden i Norrköping än både Cyber och Scandinavian kunde prestera.

Likaså hjälpte de mig att få en av de tidigaste D70 som kom till sverige.

Har alltså mycket bra erfarenheter hos, ofta smutskastade, Expert. Därmed inte sagt att de är vare sig fotoexperter eller ofelbara.

Angående 18-50-gluggen kan man bara önska dig lycka till. Fungerar den lika bra på D7D som på D70 kommer du säkert att bli mycket nöjd. Sedan jag köpte den siter den alltid på kameran som standardglugg. De andra gluggarna ligger i ryggan och åker på vid behov. Sedan byter jag nästan alltid tillbaka. 18-50 är så trevlig och brännvidden passar så bra ihop med 1.5x crop factor.

/AnWi

Tja Expert är generalagent år Sigma. Så förhoppningsvis har de ett bra samarbeta...

Bra att du är nöjd med din 18-50. Det är en den enda glugg till minolta som har de omfånget, 2.8 är inte dåligt det heller.

Någon som har jämfört med KM 17-35

Är det någon här som har jämfört Sigma 18-50 med KM 17-35. KM:et har ju fått bra kritik men jag tycker att det är lite för kort zoom-omfång. Alla iakttagelser är välkommna!

mvh Björn

Är Jessops bra?

Ingen stor prisskillnad, ca 400:- mot Cyber...

Hittade ingen uppgift om fraktkostnader och hur fungerar det med garantin?

MEN de har det hemma!

Christer
som saknar detta till D7D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar